• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

deddas

Rolex
Tråkigt beteende, tycker att man ska försöka vara tillmötesgående åtminstone. Men det är alltid en kalkylerad risk att köpa vintage. You win some you lose some.
Självklart. Men om man skriver att den går, sen skyller på mig och sen blockar mig…
Ville inte dra det i långbänk eller så. Bara en update.
 

eNielsen

Rolex
Pledge Member
köpt förra veckan men landade idag.
Omega Tresor 14k ref 2894 med en skarp boett. Bandhornen är ofta rundade / polerade på dessa men denna vågar jag påstå är orörd.
IMG_2065.jpeg
IMG_2066.jpeg
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Haul

35mm Ernest Borel med originallänk - positivt överraskad av att kronan ej var paj, utan i utdraget läge på bild, samt att den går fint. Originallänken kommer få DS-ends (sista bilden) och åka på min Record istället för sliten Certina GF.

Fetluggad Seamaster bumper i stål/stålutförande

Sommarkvartsfolex med sköld och snirkeltext.

Tissot GF
IMG_6320.jpeg

IMG_6319.jpeg

IMG_6315.jpeg
IMG_6316.jpeg
IMG_6379.jpeg
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Börjar tröttna lite på klockor som man inte vågar bära på stan utan att riskera att bli rånmördad på kuppen, så jag stuvar om lite och testar lite vintage.
Började lite lätt med en helt nyservad Omega från 54-55 nån gång som jag fick köpt i lördags (redan postat här i Omegatråden):

IMG_6074.jpeg
IMG_6076.jpeg


Samma urmakare som sålde denna till mig visste att jag gärna ville ha en i guld också, och råkade ha span på en kund som behövde göra sig av med just en guldklocka så det var lika bra att klippa den också…
Patek 1578, även den från 54-55. Helt underbar dinka i perfekt skick. Verket är också i ruskigt bra skick så det känns ju inte heller fel.

IMG_6099.jpeg
IMG_6098.jpeg
 

Dt250

Rolex
Paneristi
Börjar tröttna lite på klockor som man inte vågar bära på stan utan att riskera att bli rånmördad på kuppen, så jag stuvar om lite och testar lite vintage.
Började lite lätt med en helt nyservad Omega från 54-55 nån gång som jag fick köpt i lördags (redan postat här i Omegatråden):

IMG_6074.jpeg
IMG_6076.jpeg


Samma urmakare som sålde denna till mig visste att jag gärna ville ha en i guld också, och råkade ha span på en kund som behövde göra sig av med just en guldklocka så det var lika bra att klippa den också…
Patek 1578, även den från 54-55. Helt underbar dinka i perfekt skick. Verket är också i ruskigt bra skick så det känns ju inte heller fel.

IMG_6099.jpeg
IMG_6098.jpeg
Pateken fantastisk
 
Topp