• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp mig att identifiera mitt Omega fickur!

LazyTurtle

Breitling
Hej till alla vintage-entusiaster! För många år sedan köpte jag detta fantastiska fickur, men trots mina ansträngningar har jag inte lyckats hitta någon information om dess tillverkningsår, produktionsdatum, modellnamn eller ens dess ungefärliga värde. Skulle någon vara snäll nog att hjälpa mig att kasta lite ljus över detta mysterium?

Tacksam för all hjälp!

IMG_5153.jpg
IMG_1248.jpg
IMG_1246.jpg
IMG_5157.jpg
 

JoakimS

Panerai
Paneristi
2-Faktor
S
Hej till alla vintage-entusiaster! För många år sedan köpte jag detta fantastiska fickur, men trots mina ansträngningar har jag inte lyckats hitta någon information om dess tillverkningsår, produktionsdatum, modellnamn eller ens dess ungefärliga värde. Skulle någon vara snäll nog att hjälpa mig att kasta lite ljus över detta mysterium?

Tacksam för all hjälp!

IMG_5153.jpg
IMG_1248.jpg
IMG_1246.jpg
IMG_5157.jpg
Serienummret på urverket daterar den till ca 1910-1915. Fint ur!

Värdet är uppskattningsvis 1500-2000kr kanske nånting?
Dom är trevliga och jag har servat ett gäng av dom.
 
Senast ändrad:

LazyTurtle

Breitling
S

Serienummret på urverket daterar den till ca 1910-1915. Fint ur!

Värdet är uppskattningsvis 1500-2000kr kanske nånting?
Dom är trevliga och jag har servat ett gäng av dom.
Vilken spännande upptäckt att klockan är så pass gammal! Tack så mycket för ditt svar och den uppskattade värderingen!
 

Nickekicka

Breitling
Hej

Jag är ny här.
Kan någon hjälpa med ålder på min Omega fickur? Tror den är från min mormor morfar.
 

Bilagor

  • IMG_6656.jpeg
    IMG_6656.jpeg
    524.5 KB · Visningar: 2
  • IMG_6655.jpeg
    IMG_6655.jpeg
    502 KB · Visningar: 1
  • IMG_6635.jpeg
    IMG_6635.jpeg
    559.1 KB · Visningar: 1
  • IMG_6634.jpeg
    IMG_6634.jpeg
    610.4 KB · Visningar: 1
Topp