• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på vintagebutiker IRL

MicSeh

Omega
Är i Malmö över helgen med en vän och tänkte leta lite vintage-ur. Har någon något bra tips på vart man bör kolla? Omnejd är även av intresse
 
Handelscompagniet i Simrishamn har börjat sälja mera vintage/begagnad.
Finns ett 40-tal på hemsidan, huvudsakligen i den lägre prisklassen, och jag tror det finns flera i butiken.
http://www.handelscompagniet.se/klockor
Var förbi Simrishamn i veckan, och där finns en butik med vintageprylar av olika slag bla klockor.
Har ett skåp med Omega, prislapparna vända inåt.
Samt lite andra klockor, halsband och dessa nygjorda replikor av gamla plåtskyltar.
Vintage24, finns även på nätet.
Tydligen servar dom oxå, överhörde en nöjd kund som fick sin klocka fixad förra året.
Möjligen en pelikan som jag.
 
Hej! Osäker på exakt vilken tråd jag skulle vända mig till så tänker att jag börjar i denhär som kändes rimlig 😅 Jag har en gammal Delbana klocka som jag egentligen är ute efter tips på vart man kan skicka den för en restaurering/service då den inte använts på många år. Har för mig att den tillhörde morfar som använde den för längesedan. Ny här på forumet så alla tips välkomnas!
 

Bilagor

  • 1000003119.jpg
    1000003119.jpg
    679 KB · Visningar: 11
  • 1000003120.jpg
    1000003120.jpg
    773.6 KB · Visningar: 11
Topp