• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Äger du en födelseårs-klocka?

Iofs en spännande tanke, men jag har hittils varit för lat för att låta tillverkningsår bli en viktig parameter när det gäller vintageköp. Det är andra saker som har högre prio.
Jobbar enligt modellen att förr eller senare kommer det nog in en -73 i samlingen på nåt sätt :)
 

isbjörn

Panerai
Njaäää... Min Speedy pre-moon från -66 tickar på stabilt som vilken modernt ur som helst. Nästan 20 år på min fars handled och därefter 25 år på min av i princip dagligt bruk.
Så en 70:a kan du nog köra hårt bara du tar hand om den korrekt. Den skall ju dessutom vara mera lättservad än min. Men det ör klart, man skall ju hitta rätt exemplar...

Apropå årsklockor så siktar jag på en svart stål-sub som nästa objekt. Problemet är att en 5512 från -61 kostar som en bättre bil... Och det är en hel vetenskap och kräver en halvtidstjänst för att hitta rätt i den vintage-djungeln!
Så jag får nog leta efter en "modern" 14060(m?) I fint skick istället. Och bruksa vidare där.

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Har tyvärr inte turen att vara lika gammal som Spencer66 och kunna ha en vintage GMT. Jag vill ha vintage, vilket år 1994 inte ens räknas som vintage på forumet...
 

jabla

Sarlacc
Jag har aldrig gått igång på tanken att äga en klocka från mitt födelseår. Däremot har jag en Datejust från -73 som skulle kunnat vara en examenpresent när jag slutade grundskolan om inte intresset för motorcykel varit större än klockintresset. Kan även tänka mig att jaga fatt på en klocka från året jag tog studentexamen eller när jag gifte mig.
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Jag har en från mitt födelseår det fick jag veta efter jag köpt den. Jag kan inte säga att jag går igång på sammanträffandet, men skulle inte ha något emot en jämnårig Sub eller FF.
Edit: Tycker att klockor som är från mina tonår är mycket attraktivare :)
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Jag har aldrig gått igång på tanken att äga en klocka från mitt födelseår. Däremot har jag en Datejust från -73 som skulle kunnat vara en examenpresent när jag slutade grundskolan om inte intresset för motorcykel varit större än klockintresset. Kan även tänka mig att jaga fatt på en klocka från året jag tog studentexamen eller när jag gifte mig.
Sålunda är vi jämnåriga..Stort Grattis! :)
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Fick fatt på en 4840-8041 Grand Quartz från födelsåret 76 som visade sig vara från rätt månaden. One in a million?
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Mun klockjävel är från 1991 och jag är född 1992...
Trist med bara ett år ifrån! Betyder det att jag måste köpa ett ur till bara för att täcka mitt födelseår? ;)
 
D

Deleted member 1265

Guest
Barn eta 2015
BLRO eta 14-15
image.jpg

Jag lånar den de första 30 åren!:)
 

seikoswede

Panerai
Äger ingen idag men en jag mycket väl skulle kunna tänka mig är en Cornavin AMF med dekompressionstabell från 64.

Säger för övrigt en hel del om min allt för snabbt stigande ålder!:arghh:

image.jpg


Jim
 
Topp