• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Äkta Comex 5513?

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Har för mig att jag läst ngnstans att det finns specialtillverkade 5513 med ventil för Comex. Men jag kan ha fel.


HEV fanns på några 5513 ur utvecklingssyfte, och sen på COMEX-only modellen 5514, innan den introducerades på Seadwellern.

Men om den där är äkta eller inte törs jag inte ens sia om. Om den är äkta och kostar 19' Euro känns det dock lite som ett fynd?
 

Anders W

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
HEV fanns på några 5513 ur utvecklingssyfte, och sen på COMEX-only modellen 5514, innan den introducerades på Seadwellern.

Men om den där är äkta eller inte törs jag inte ens sia om. Om den är äkta och kostar 19' Euro känns det dock lite som ett fynd?

19' Euro är nog bara är utropspris, köp-nu-priset är 32' Euro.
 

poormans

Rolex
19k euro känns billigt men den har inte comextavla, jag har fått för mig att de flesta som köper en comex vill ha loggan på tavlan så det drar ner priserna precomex

de första 5513 med HEV är runt det seriespannet, 2,9- milj men utan något service papper ifrån rolex eller äkthet bekräftad av någon riktigt kunnig på comex så går det bort

bjöd på denna precomex på sthlm's auktionsverk för några år sedan, tror den blev kvar här, grym historik på den men bla inventarienummer ifrån statligt sydamerikanskt offshorebolag på boettlocket plus comex/rolex markeringar

 
Topp