• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Äkta eller fäjk Roooolex cow-hide turbillion million many money watch

K-S

Rolex
2-Faktor
Jag klippte den här igår av en snubbe som hade cool bil och fett soft style, är den äkta? Han sa att den var köpt hos AD och visade mig cert enligt nedan. Nu i efterhand kanske han skrivit ut en bild på dinkan med uret bredvid loggan... Hmmm.. pappret kändes dock krispigt.. Ja vad tror ni??

Fillåt, jag vart tvungen.. :rolleyes:

other-1627-278037-1-product.jpg
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Den där så kallade "big crown" kronan på tavlan sitter bara monterad på insidan av boettlocket på 250års jubileumsmodellen av 16763 med kronograf. En sk. fat lady chrono two tone.

Edit: en jävligt mixad franken som du köpt!! :pompus:
 
  • Like
Reactions: K-S

K-S

Rolex
2-Faktor
Den där så kallade "big crown" kronan på tavlan sitter bara monterad på insidan av boettlocket på 250års jubileumsmodellen av 16763 med kronograf. En sk. fat lady chrono two tone.

Edit: en jävligt mixad franken som du köpt!! :pompus:[/QUOTE

Jaja jag får ta den till AD för att se vad de säger, :bored: :shifty:
 
  • Like
Reactions: JLW

K-S

Rolex
2-Faktor
Den där så kallade "big crown" kronan på tavlan sitter bara monterad på insidan av boettlocket på 250års jubileumsmodellen av 16763 med kronograf. En sk. fat lady chrono two tone.

Edit: en jävligt mixad franken som du köpt!! :pompus:
Men assooooo vad grundar du det du säger på dåååå, assooooo hur kan du vara fett säker på franken mannen!!! Det står ju rolex på tydligt :pompus:
 
  • Like
Reactions: JLW

DrDre

Patek
Jag klippte den här igår av en snubbe som hade cool bil och fett soft style, är den äkta? Han sa att den var köpt hos AD och visade mig cert enligt nedan. Nu i efterhand kanske han skrivit ut en bild på dinkan med uret bredvid loggan... Hmmm.. pappret kändes dock krispigt.. Ja vad tror ni??

Fillåt, jag vart tvungen.. :rolleyes:

other-1627-278037-1-product.jpg

Jag tror att det kan vara någon av prototyperna till vad Rolex kommer att släppa på Basel 2016. När de är klara med utvecklingen av nya modeller så brukar man sälja av prototyperna och "seconds" i fabriksbutiken brevid entren. Anställda får dessutom 10% rabatt.
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Jag tror att det kan vara någon av prototyperna till vad Rolex kommer att släppa på Basel 2016. När de är klara med utvecklingen av nya modeller så brukar man sälja av prototyperna och "seconds" i fabriksbutiken brevid entren. Anställda får dessutom 10% rabatt.
Ahhhhh! Där kan vi ha lösningen. Så kan det givetvis vara!! Snacka om framtida värdeökning... :nailbiting:
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Men assooooo vad grundar du det du säger på dåååå, assooooo hur kan du vara fett säker på franken mannen!!! Det står ju rolex på tydligt :pompus:
Upplösningen på Rolexloggan bredvid klockan på certet är riktigt dålig, en av de störtsa som avlslöjar.
 
  • Like
Reactions: K-S

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Jag har hört rykten att det är dessa som tillverkas efter fabriken stängt, och kan sälja billigare direkt av arbetarna... same, same...:banghead:

Så kallat night production? Kineserna influerar Schweiziska fabrikerna....
ÖÖhhhh ok då mannen, ska kolla med AD, men den kan fortfarande vara limiterad som du inte vet mannen!! :pompus:
Ska läsa runt lite, dålig på råleks!
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Men om vi ska vara lite seriösa i den hår tråden,


Langa lite bilder på skönheten @K-S !!! Gärna ws och mk-shot för att få helhetsbilden!
 
  • Like
Reactions: K-S

Starship

Cartier
Det finns ett enkelt test för att kolla om det är en äkta Rolex. Kolla på sekundvisaren - om den sveper istället för att ticka är det lungt. Då är den äkta oavsett vad "experterna" ovan säger.
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Det finns ett enkelt test för att kolla om det är en äkta Rolex. Kolla på sekundvisaren - om den sveper istället för att ticka är det lungt. Då är den äkta oavsett vad "experterna" ovan säger.
Ahh, mmmm, det blir bara bättre och bättre det här, tur att man "skiter i" "bakomdatatûffasjälvutnämndaexperter" som dr watch brukar säga ;)
 
Topp