Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Äkta eller falsk Omega speedmaster 2006 (?)

Diskussion i 'Diskussion' startad av Robbin, 7 december 2015.

Taggar:
  1. Robbin
    Trådstartare

Robbin Torpare

Tjenare gänget!
    Har länge dragit nytta av eran kunskap här på KS dock aldrig tagit steget att registrera ett konto. Nu tyckte jag det var hög tid för detta!

Jag är intresserad av en Omega speedmaster som enligt säljaren är 100% äkta och köpt 2006 vilket jag har lite svårt att tro på av diverse anledningar. Därför vill jag kolla med grabbarna och tjejerna på KS vad ni tycker och tänker kring detta ur. Länk nedan:

http://www.blocket.se/stockholm/Omega_speedmaster_3513_50_som_ny_64225125.htm?ca=11&w=3

Det jag tänker på är framför allt länk och urtavla. Har kollat runt på diverse speedmasters från 06 men hittar ingen med
    Likadan urtavla eller lås på länk. Så vad säger ni? Är detta en skojare?

2. JensBP

JensBP Biskop

Från:
    Gliese 581
  3. Gummo

Gummo Joker

Från:
    Stockholm
    Varför har du snott blocketbilden till din avatar?

Ludvig gillar detta.
  4. Jakobb

Jakobb Friends of KS

7524319312 copy.jpg

DrSbaitso gillar detta.
  5. DrSbaitso

DrSbaitso Friends of KS

Från:
    Uppsala
    Det är alltså inte den oändligt mycket vanligare (och populärare?) Speedmaster Professional - månklockan, utan en annan i samma serie. Därav skillnaderna.

6. Robbin
    Trådstartare

Robbin Torpare

Korrigerat detta nu, hoppas ingen blev för kränkt ;)

DrSbaitso gillar detta.
  7. Robbin
    Trådstartare

Robbin Torpare

Tack för ett bra svar! Finner du det nödvändigt att göra affären hos till ex. Kaplans eller dyl för kolla autenticitet för detta ur?

8. DrSbaitso

DrSbaitso Friends of KS

Från:
    Uppsala
    Känner du dig osäker så är det en billig försäkring att låta kaplans eller AD titta på den innan köp, speciellt när det ändå rör sig om ganska mycket pengar. Äkthetskoll kan du i vissa fall få gratis, äkthetsintyg kostar några hundralappar och kan ta någon dag. Med det sagt ser jag inget i annonsen som gör att jag drar öronen åt mig. Nu är jag ingen auktoritet på Omega, men även om det är ett vanligt förfalskat märke är inte detta en så vanlig modell vilket gör att risken är mindre. Be att få ett skrivet kvitto och kolla leg ger ju en liten trygghet i alla fall.

Robbin gillar detta.
  9. Tomas Eriksson

Tomas Eriksson Friends of KS

Från:
    Prettogettot
    Den ser äkta ut, cert och låda ser bra ut. Tycker priset är ungefär vad det borde med tanke på att den med största sannolikhet är i behov av service.

Senast ändrad: 7 december 2015
    Robbin gillar detta.
  10. Gummo

Gummo Joker

Från:
    Stockholm
    Blev bara nyfiken på hur du tänkte när du tog bilden på en klocka som du har "svårt att tro på av diverse anledningar" till din avatar.

dräpdrulle, Affe, eriksson850 och 2 andra gillar detta.
  11. Mcgregor

Mcgregor Friends of KS

ÄR du osäker så strunta i den. Det kommer nya klockor ut varje dag till försäljning bara att ha lite is i magen :D

12. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Annonsen är borta nu........

13. Robbin
    Trådstartare

Robbin Torpare

Uppmärksammade också det, tyvärr så fick jag inte ens ett svar på mitt mail. Men det återstår och se vad man köper för ny godbit.

Mårtenssons ur Brookfield