Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Äkta eller fejk?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Joakim W, 20 januari 2013.

1. Joakim W
    Trådstartare

Joakim W Torpare

2. Rico

Rico Stadsbo

Re: Urmakare Umeå

Sten Ljung på Ljungs ur är möjligen rätt man. Han är grymt duktig och brukar serva mina klockor.

Sent from my iPhone 5 using Tapatalk

3. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
  4. Joakim W
    Trådstartare

Joakim W Torpare

tack för snabba svar.

Hade inte kollat hemsidan, men fanns tydligen ingen i Umeå?

Egentligen skulle jag bara behöva någon som kan säga att klockan är äkta. Ett riktigt intyg kan jag ordna senare.

5. Målarn

Målarn The Steak

Från:
    Förorten

Testa lägga upp bilder här, borde ju finnas en del Breitling kunniga här :)

6. Joakim W
    Trådstartare

Joakim W Torpare

..

7. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG

Om du ändrar titeln i tråden till något mer passande nu när du lagt upp bilder, så får du säkert bra svar av någon Breitlingkunnig

8. Målarn

Målarn The Steak

Från:
    Förorten

+1

9. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna

Är ingen expert alls men tycker den ser genuin ut. Lite smutsig bara. Skulle behöva ett litet bad och en trasa :)

Finns säkert någon mer kunnig som kan berätta mer slutgiltigt.

10. antikmartin

antikmartin Stadsbo

Från:
    Hudiksvall

Hej! Den ser OK ut på bilderna, men man vet ju inte helt säkert hur bra kopior det görs nu för tiden...

Du kan ju börja med att få igång rotorn och hålla uret nära örat så hölr du åtminstone om det är ett 7750-verk i den. ( 7750 är ju väldigt högljudda i rotorn om snurrar till dem och håller mot örat )
    Skulle du ha rätta verktyg och öppna den så skall ju verket vara märkt med 7750 och oftast även Rotorn med Breitling ( men inte alltid tror jag ?? Har för mig jag haft någon Chronomat utan rotormärkning ) Verket har ofta inte något speciellt högre finish än råverken från Valjoux så kan se lite oarbetat ut ....
    Sedan har du ju sidan i denna länk att jämföra med : Du kan ju tex ta med ett skjutmått och en gramvåg och mäta/väga+ kolla så vridringen bara går åt ena hållet dvs motsols = andra hållet jämfört med "tidtagningsvisaren" .. Är det rätt verk,vikt,mått, rätt nummer på länken och den levereras med box & papper är du ju närmare att vara säker ...
    Men åtminstone jag tycker dock inte att man bara på bilder kan säga om en klocka är äkta eller ej men vi får se vad fler Breitling-ägare säger .....

http://www.breitlingsource.com/watch_de ... ne_75.html

11. Joakim W
    Trådstartare

Joakim W Torpare

bump "redigerad"

12. Porsan

Porsan Capitão de mar e guerra

Från:
    De sju haven...
    Har haft en likadan själv och jag tycker den ser okej ut, den har den äldre Pro 1 länken, personligen tycker jag den nyare Pro 2 är snyggare, vad får du betala?

Här finns massor av info http://www.breitlingsource.com/

13. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Är det bara,smuts,på ringen,30min...?????

14. gustavc

gustavc Stadsbo

Från:
    Örebro bosatt Shanghai
    Jag vill inte skrämma någon men när jag var hos min lokala urmakare för att hämta ut rollen bar jag min Steelfish och han visade upp en likadan fast med blå urtavla han fått in på service!

Den hade visat sig vara fejk och jag kan säga att den var otäckt bra! Det var tydligen även ett ETA-verk i den!

Det jag kunde hitta var att siffrorna på raiders och graveringen på baksidan inte var lika skarpa och djupa!

Bara ett varnande tecken finns tydligen bättre kopior än dom från thailandssemestern!

15. Joakim W
    Trådstartare

Joakim W Torpare

Bara smuts... eller reflektion.

Förstår det. Snackade med en kille på forumet som brukade lämna sin rolex på service hos en urmakare här I Umeå. Ringde upp honom och han skulle ta sig tid att undersöka klockan

16. gustavc

gustavc Stadsbo

Från:
    Örebro bosatt Shanghai
    Låter bra tycker din ser Kosher ut! Låt oss veta hur det gick:)

Mårtenssons ur Brookfield