• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Äkta eller fejk?

Såg denna bild komma upp på insta-feeden. Blev lite fundersam ifall den är fejk eller inte. Men jag som inte är speciellt bra på sådant vänder mig nu till er proffs. Vad anser ni?
image.jpg
 
Tackar så mycket för så snabba svar! Nu skall jag sätta dit den jäkeln... Det jag blir mest frustrerad över är att han påstår att den är äkta, han hyser som helst ingen respekt för de genuina hantverken... Tråkigt.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Är ingen expert på Daytona, men har bara sett romerska siffror på pärlemortavlor.. Den där tachymetern lurar heller ingen..


Hehe, finishen på tachymetern ser ju ut som en femåring har kritat dit... Kronan på urtavlan är fel men det som är mest uppenbart är väl avstånden på sub-dialsen, de är för nära varandra och finishen men även ändlänkarna? Vad fan hände där?
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Tvivlar på att han tror att den är äkta. Han har väl säkert köpt den i Thailand eller något likande.


Let it slide... Har varit (ö)känd här på forumet för att jag tagit sånna diskussioner med idioter på t.ex. instagram. Släpp det bara och gå vidare, nöjd dig med att skriva något slirigt på fotot eller vet du vilka som gynnas av kopior... Organiserad brottslighet osv...
 
Let it slide... Har varit (ö)känd här på forumet för att jag tagit sånna diskussioner med idioter på t.ex. instagram. Släpp det bara och gå vidare, nöjd dig med att skriva något slirigt på fotot eller vet du vilka som gynnas av kopior... Organiserad brottslighet osv...

+1, mycket smart sagt! :) Tråkigt med hela konceptet fejk-klockor tycker jag, det blir som man tar en "genväg", fattar inte hur de har mage att kunna påstå att de är äkta. Extra tråkigt då man själv är lika gammal som honom men istället sitter och sparar för en DJ, istället för att köpa en fejk i thailand...
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
+1, mycket smart sagt! :) Tråkigt med hela konceptet fejk-klockor tycker jag, det blir som man tar en "genväg", fattar inte hur de har mage att kunna påstå att de är äkta. Extra tråkigt då man själv är lika gammal som honom men istället sitter och sparar för en DJ, istället för att köpa en fejk i thailand...


Det känns segt, klart som fan vi förstår... Är det någon på jorden som förstår så är det väl vi här på KS? ;)

Vad är det för DJ du är intresserad av?
 

BadkarsPiraten

Vacheron
+1, mycket smart sagt! :) Tråkigt med hela konceptet fejk-klockor tycker jag, det blir som man tar en "genväg", fattar inte hur de har mage att kunna påstå att de är äkta. Extra tråkigt då man själv är lika gammal som honom men istället sitter och sparar för en DJ, istället för att köpa en fejk i thailand...

Det där gillar jag!
Tänk om man själv vore lika vettig vid 15 års ålder... Var bara flickor, moppar och smuggelsprit
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är han 15 så vet han såklart att den är fake, men vet säkert inte vad en äkta kostar. Ingen idé att sänka honom totalt. Fortsätt spara du så blir det bra i slutändan.

Hade nog däremot inte kunnat låta bli att lägga en uretlänk i kommentarsfältet. :)
 
Topp