• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Äkta eller fejk?

SPW

Cartier
Heeeej! Har hittat denna på eBay (bilder bifogade) som jag möjligtvis köper till min Datejust från -68. Nån som ser om den är äkta? Passar den till min klocka? Vill ju liksom att de ska bli bästa vänner:p. Med vänlig hälsning, Christoffer
 

Bilagor

  • IMG_1206.PNG
    IMG_1206.PNG
    153.9 KB · Visningar: 143
  • IMG_1207.PNG
    IMG_1207.PNG
    180.5 KB · Visningar: 142
  • IMG_1208.PNG
    IMG_1208.PNG
    201.3 KB · Visningar: 140
  • IMG_1209.PNG
    IMG_1209.PNG
    102.8 KB · Visningar: 139

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Lådan på bilden är äkta, men för ny för en 1968.
 

BCKSTRM

Rolex
Äh skit i att lägga massa pengar på en Box som inte klockan kom i vid nyköp. Jag skulle iaf inte betala en spänn mer för en box som är köpt till i efterhand. För mig är lixom bara B&P värt ngt om det hängt med från nyköp - att köparen värnat om tillbehören och att det hängt med i alla år. Om det köps till i efterhand är det för mig bara en box...

Sorry att jag är lite dryg, men tycker hus som att du ska fundera på varför du vill ha en Box som inte hör ihop med klockan.
 

SPW

Cartier
Äh skit i att lägga massa pengar på en Box som inte klockan kom i vid nyköp. Jag skulle iaf inte betala en spänn mer för en box som är köpt till i efterhand. För mig är lixom bara B&P värt ngt om det hängt med från nyköp - att köparen värnat om tillbehören och att det hängt med i alla år. Om det köps till i efterhand är det för mig bara en box...

Sorry att jag är lite dryg, men tycker hus som att du ska fundera på varför du vill ha en Box som inte hör ihop med klockan.
Fast det är ju själva känslan, nuvarande boxen är från typ 2010 och det känns inget kul. Box och tag från samma tidsålder är ju lite charmigt, så jädrans dyrt med de gamla boxarna bara.
 
Topp