Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Äkta Omega lr inte?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Calfen, 4 maj 2013.

1. Calfen
    Trådstartare

Calfen Borgare

Från:
    Högalid
  2. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Jag säger äkta.

Calfen, Aquaracer2 och jakob.dala gillar detta.
  3. plattfot

plattfot Friends of KS

Från:
    Norrort Sthlm
    Har svårt att se något skumt med den....även om day/date inte tillhör de vanligaste på en omega. Säger också äkta.

Calfen gillar detta.
  4. ZQT

ZQT The Banker

Krävs betydligt bättre bilder...

Calfen gillar detta.
  5. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm
    Legit

Calfen gillar detta.
  6. Hardy

Hardy Thug

Från:
    och till
    Day date förekommer relativt ofta på 70-talare i alla fall!

Gillas!

Calfen gillar detta.
  7. Ariste

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    Poppa av boettlocket och utgå från referensnumret så blir det lättare att kolla om verket verkar vara rätt för modellen, finns många sköna vintageannonser där du kan kolla om band, tavla och boett verkar matcha...cool modell!

Calfen och urinvånaren gillar detta.
  8. Calfen
    Trådstartare

Calfen Borgare

Från:
    Högalid
    Tack för alla svar!
    Var hos en urmakare idag som sa att den behövde en ordentlig service som skulle kosta minst 3tkr:/
    så det blir en sådan service fast efter sommaren, kommer då även att byta armband(är sugen på ett orangegummi). Köpte den iallafall på känsla då jag gillade formen och tyngden av klockan men har fak haft en gnagande känsla att den kan vara
    oäkta då jag bara betalade 3tkr för den men då påtalade säljaren att en service behövdes och att det var därför han sålde den
    billigt. Urmakaren sa att den såg äkta ut utifrån sett men att hon var tvungen att göra en grundlig undersökning för att kunna
    vara säker. Så detta har varit en bra dag för mig och en bättre klockvecka då jag sålt en utav mina u-boats klockor till ett bra pris! :) Trevlig helg alla Klocknördar

9. Vintage92

Vintage92 Friends of KS

Tror absolut den är äkta, men vill gärna ha fler bilder. Ett orangegummi på den där blir inte snyggt! Och sedan vet jag inte om jag tycker 3000 är så billigt om den behöver renoveras för minst 3000 till?

jabla gillar detta.
  10. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm
    Fråga runt hos andra urmakare vad det kostar, och som vintage säger, orange gummi går fet bort på denna.

Mårtenssons ur Brookfield