• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Äkta Omega lr inte?

Calfen

Panerai
r7lDLB0.jpg
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Poppa av boettlocket och utgå från referensnumret så blir det lättare att kolla om verket verkar vara rätt för modellen, finns många sköna vintageannonser där du kan kolla om band, tavla och boett verkar matcha...cool modell!
 

Calfen

Panerai
Tack för alla svar!
Var hos en urmakare idag som sa att den behövde en ordentlig service som skulle kosta minst 3tkr:/
så det blir en sådan service fast efter sommaren, kommer då även att byta armband(är sugen på ett orangegummi). Köpte den iallafall på känsla då jag gillade formen och tyngden av klockan men har fak haft en gnagande känsla att den kan vara
oäkta då jag bara betalade 3tkr för den men då påtalade säljaren att en service behövdes och att det var därför han sålde den
billigt. Urmakaren sa att den såg äkta ut utifrån sett men att hon var tvungen att göra en grundlig undersökning för att kunna
vara säker. Så detta har varit en bra dag för mig och en bättre klockvecka då jag sålt en utav mina u-boats klockor till ett bra pris! :) Trevlig helg alla Klocknördar
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Tror absolut den är äkta, men vill gärna ha fler bilder. Ett orangegummi på den där blir inte snyggt! Och sedan vet jag inte om jag tycker 3000 är så billigt om den behöver renoveras för minst 3000 till?
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Fråga runt hos andra urmakare vad det kostar, och som vintage säger, orange gummi går fet bort på denna.
 
Topp