• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Äkta rolex?

jhm

Panerai
Jo men reglerna på forumet är ju att man ska bete sig som man sågs live över en kaffe. Hade en person suttit och dragit skämt på andras bekostnad i en grupp? Förvånas över att vissa personer ligger kvar på högstadienivå.

Men ja kan förstå att man föraktar folk som vill sälja fake rolex som riktiga.

Nån admin får gärna ta bort tråden, har fått svar på min fråga åt min vän :) tro det eller ej


Det där med beteendet håller jag absolut med dig om. I synnerhet det du skrev om att man sågs över en kopp kaffe. Jag gissar att inte alla har samma social skills, och här inne gör sådant sig påmint, genom att text är ett trubbigare uttryckssätt, än att ses IRL. :)
 

Jonte73

Audemars
Min kompis fick denna Ferrari av sin släkting. Han undrar om den är äkta. Om den inte är det så vill han ha detaljer på varför ni påstår att den inte är äkta.

3236632.jpg

Var det inte den där som tjocksteffe kvaddade i usa ?
 

ludde28

Omega
Nä nu får det vara nog.
Varför ska vissa vara så dryga/ohjälpsamma i sina svar?Är deras kunskap endast begränsad till klockor?
Har de inte kunskap om att det finns människor som har problem med att ex. Inte kunna lösa "finn 5 fel" pga nåt sjukdom,
ordblindhet, sjukdom med "bokstavskombination", etc.?
De har det redan svårt i livet, o så sparkar vissa på en som redan ligger.
Nää fy f*n för den attityden. Det säger en hel delom vad för slags människa de är själva.
Tänk på det att det finns många människor som har dolda handikapp som gör att de har det tillräckligt svårt som det är, utan att behöva utstå ytterligare nedvärderande utryck.

Nu behöver inte TS ha nåt sjukdom, utan ställer en för mig helt enkel, vanlig fråga, då han, precis som jag inte är insatt i Rolex modellller.
Jag tillhör nog den kattegorin kan ej finna 5 fel.
Hade jätte svårt att se skillnad på ref. o fake i bilder ovan.
Tack för den vänliga själen som kunde berätta det för mig.
Varsågod, nu kan ni göra narr av mig.
Tack för ordet.
 
Nä nu får det vara nog.
Varför ska vissa vara så dryga/ohjälpsamma i sina svar?Är deras kunskap endast begränsad till klockor?
Har de inte kunskap om att det finns människor som har problem med att ex. Inte kunna lösa "finn 5 fel" pga nåt sjukdom,
ordblindhet, sjukdom med "bokstavskombination", etc.?
De har det redan svårt i livet, o så sparkar vissa på en som redan ligger.
Nää fy f*n för den attityden. Det säger en hel delom vad för slags människa de är själva.
Tänk på det att det finns många människor som har dolda handikapp som gör att de har det tillräckligt svårt som det är, utan att behöva utstå ytterligare nedvärderande utryck.

Nu behöver inte TS ha nåt sjukdom, utan ställer en för mig helt enkel, vanlig fråga, då han, precis som jag inte är insatt i Rolex modellller.
Jag tillhör nog den kattegorin kan ej finna 5 fel.
Hade jätte svårt att se skillnad på ref. o fake i bilder ovan.
Tack för den vänliga själen som kunde berätta det för mig.
Varsågod, nu kan ni göra narr av mig.
Tack för ordet.


Folk är bara less att en del startar trådar där deras polare har köpt en klocka, och dom vill ha hjälp med att se om den är fake eller inte, samt en detaljerad beskrivning på vad det är som gör att klockan ser fejk ut.

Syftet med dessa trådar är i 99 fall av 100 att trådstartaren själv skall få kunskap och kännedom om "klockans" brister så att man kan göra en bedömning på hurvida denna går att sälja som äkta eller inte. I vissa fall kan denna information med stor sannolikhet gå tillbaks till "tillverkaren" av dessa "klockor" så att nästa version är lite lite sämre.

Hur det står till i just det här fallet väljer jag att avstå från att kommentera. Men orsaken till att folk på forumet är ohjälpsamma till denna typ av inlägg beror bara på att man inte vill främja denna typ av verksamhet.


Edit:

Jag klarar inte detta. Alltså helvetet så dålig denna kopia är. Jag har svårt att se att någon skulle gå på detta någonsin.
 

ludde28

Omega
Absolut kan man skämta om det mesta så länge det inte är allvarligt menat och båda parter är med på det.
Här tror jag att det är varken eller.

Undrar bara hur ni som stödjer detta beteende skulle reagera om ni hörde förnedrande skämt från en utomstående om era närmaste.
Hoppas att ni skulle skratta med. För en skämt är en skämt ;-) .... eller?

I ett forum som är öppet och har stor spridning bör man vara extra försiktigt då det skrivna ordet är ofta lättare att misstolkas, än det talade. Ni vet aldrig vem det är som läser era "vitsiga" inlägg.

Det är nog bättre att inte svara alls.
 

joF

Panerai
Absolut kan man skämta om det mesta så länge det inte är allvarligt menat och båda parter är med på det.
Här tror jag att det är varken eller.

Undrar bara hur ni som stödjer detta beteende skulle reagera om ni hörde förnedrande skämt från en utomstående om era närmaste.
Hoppas att ni skulle skratta med. För en skämt är en skämt ;-) .... eller?

I ett forum som är öppet och har stor spridning bör man vara extra försiktigt då det skrivna ordet är ofta lättare att misstolkas, än det talade. Ni vet aldrig vem det är som läser era "vitsiga" inlägg.

Det är nog bättre att inte svara alls.
Du läste inte alls norrlänningens svar eller?
 

sweedee

Cartier
ag klarar inte detta. Alltså helvetet så dålig denna kopia är. Jag har svårt att se att någon skulle gå på detta någonsin.

I princip ingen person någonsin skulle kunna se att det är en kopia skulle man också kunna säga. ....bortsett ifrån vissa som har tillräckligt stort intresse.

Ogillar attityden OP får i denna tråd, men det verkar ju ha sina förklaringar. Lite synd dock om så inte är fallet med denna tråd.

Han har ändå varit medlem i 3 år?...
 

sweedee

Cartier
Och då borde han väl kunna räkna ut ganska enkelt att den inte är äkta,speciellt eftersom hans kompis fått den. Med tanke på din avatar så borde du ju gilla attityd.

Självklart borde han ha kunnat googla refnr och jämfört, men nu blev ju frågan ställd.

Upprör hans leende dig? he he
 

sweedee

Cartier
Va? Tycker han är grym, men han är väl den med mest attityd i hela UFC och gillar du honom så borde du ju gilla attityd.

Förstår inte riktigt jämförelsen till denna tråd dock..

"men många av inläggen är inte så konkreta varför den är en fake" Verkar vara det som fick folk irriterade, tror inte hans intention med den meningen var samma som den uppfattades som.
 
Topp