• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Äkthetsintyg, rätt pronto.

H

Hysteria

Guest
Halloj.
Skulle behöva lite hjälp från proffsen.
Har en köpare till en klocka jag säljer (watch only), och han vill gärna ha ett äkthetsintyg då det skulle kännas tryggt. Jag har sagt att jag inte har några problem att stå för utfärdandet då jag tyvärr sitter lite i klistret rent ekonomiskt och vill göra en relativt snabb affär.
Kaplans har inte möjlighet att utfärda detta förens i Augusti pga semestertider, och det är lite för lång tid.
Så till frågan - Vem i Stockholm kan man gå till som kan utfärda ett intyg, helst redan denna vecka?

Tacksam för svar.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Halloj.
Skulle behöva lite hjälp från proffsen.
Har en köpare till en klocka jag säljer (watch only), och han vill gärna ha ett äkthetsintyg då det skulle kännas tryggt. Jag har sagt att jag inte har några problem att stå för utfärdandet då jag tyvärr sitter lite i klistret rent ekonomiskt och vill göra en relativt snabb affär.
Kaplans har inte möjlighet att utfärda detta förens i Augusti pga semestertider, och det är lite för lång tid.
Så till frågan - Vem i Stockholm kan man gå till som kan utfärda ett intyg, helst redan denna vecka?

Tacksam för svar.
Rob Engströms, kolla med dem
 

St Maxime

KS Explorers Club
Tror även Dr Watch bistår med detta (vill minnas att jag läst om det här på Klocksnack:)).

Tror du finner kontaktinformation på drwatch.se
 

The lord

Audemars
Tror att Kaplans tar 400 + en viss % av värdet men inte mer än 1500 kronor. Kanske att det finns en Ks rabatt?
 

Mikkel

Breitling
Godmorgon!
Kapar tråden en snabbis för att höra om det för er klockfantaster går att, bara genom att kasta ett öga på urverket på denna nyförvärvade 311.30.42.30.01.006 från 2016, går att bekräfta om denna Speedy känns som äkta vara? :D
Fick den som fullset, med alla tillbehör, pictogram som stämmer med boettnr, och den har hållit tiden i princip på sekunden under det senaste dygnet.
Om inte, blir det väl till att fixa en värdering, så jag slutar nojja.
Ha en superfredag allihop! :)
 

Bilagor

  • 689B8C09-10D9-471B-9100-D1B845653384.jpeg
    689B8C09-10D9-471B-9100-D1B845653384.jpeg
    122.5 KB · Visningar: 0
  • C322EB90-376F-40F5-8A61-B10869E180E5.jpeg
    C322EB90-376F-40F5-8A61-B10869E180E5.jpeg
    126.7 KB · Visningar: 0
  • 8A6C8135-A352-4253-9358-C163AB452BDB.jpeg
    8A6C8135-A352-4253-9358-C163AB452BDB.jpeg
    129.9 KB · Visningar: 0

Admm

KS Explorers Club
Godmorgon!
Kapar tråden en snabbis för att höra om det för er klockfantaster går att, bara genom att kasta ett öga på urverket på denna nyförvärvade 311.30.42.30.01.006 från 2016, går att bekräfta om denna Speedy känns som äkta vara? :D
Fick den som fullset, med alla tillbehör, pictogram som stämmer med boettnr, och den har hållit tiden i princip på sekunden under det senaste dygnet.
Om inte, blir det väl till att fixa en värdering, så jag slutar nojja.
Ha en superfredag allihop! :)

Finns trådar för din fråga. Testa sök på "är den äkta" så får du upp en relevant tråd för din fråga :)
Ha en fortsatt trevlig dag du med! :)
 
Topp