Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Äkthetsintyg, vad kostar det?

Diskussion i 'Diskussion' startad av mofo, 24 september 2015.

1. mofo
    Trådstartare

mofo Friends of KS

Från:
    Skåne
    Jag ringde idag Bergstöms ur i Malmö och frågade dem vad det skulle kosta att få ut ett äkthetsintyg för en Rolex.
    Det skulle kosta 1800 kr och ta ca en dag för dem att utföra. o_O

Jag tackade för informationen och gick ut på KS och kollade lite vad som skrivits här.
    Priser varierar väldigt vad jag kan se och tar olika lång tid.

Vissa butiker verkar också verifiera att klockan är äkta utan att ge ut intyget för en mindre peng.

Någon som har erfarenheter kring aktuella priser på butikerna runt i landet så kan vi samla dem här.

2. Roffe

Roffe Borgare

3. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Skall du behålla klockan själv, och behöver inte intyget i något försäkringssyfte. Så kan du ju genomföra en fräckis. Istället för att lämna in den för ett intyg. Så kan du lämna in den för motsv en täthetsservice. Hos en AD. Då öppnas klockan och packningarna byts, efter detta trycksätts klockan. Detta kostar ungefär lika mycket som ett rent intyg.

Är klockan fejk så utför de ingen service om de är AD. Du får även ett kvitto på utfört arbete. Vilket enl mig styrker även äkthet.

Icaras och paradis gillar detta.
  4. Icaras

Icaras Biskop

Från:
    De skånska skogarna
    För 1800kr som Bergströms tar så antar jag att de öppnar upp den och även trycktestar efteråt, men kanske skiter i packningar? Ditt tips har jag inte tänkt på, ska testas när dagen är kommen ;)

slimjim gillar detta.
  5. slimjim

slimjim Rösten från Bro

på min plexirolex 1601 så byttes även glaset vid täthetsservice. det gör det nog inte när det skall skrivas intyg.

Icaras gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield