• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Äkthetsintyg, vad kostar det?

mofo

Audemars
2-Faktor
Jag ringde idag Bergstöms ur i Malmö och frågade dem vad det skulle kosta att få ut ett äkthetsintyg för en Rolex.
Det skulle kosta 1800 kr och ta ca en dag för dem att utföra. o_O

Jag tackade för informationen och gick ut på KS och kollade lite vad som skrivits här.
Priser varierar väldigt vad jag kan se och tar olika lång tid.

Vissa butiker verkar också verifiera att klockan är äkta utan att ge ut intyget för en mindre peng.

Någon som har erfarenheter kring aktuella priser på butikerna runt i landet så kan vi samla dem här.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Jag ringde idag Bergstöms ur i Malmö och frågade dem vad det skulle kosta att få ut ett äkthetsintyg för en Rolex.
Det skulle kosta 1800 kr och ta ca en dag för dem att utföra. o_O

Jag tackade för informationen och gick ut på KS och kollade lite vad som skrivits här.
Priser varierar väldigt vad jag kan se och tar olika lång tid.

Vissa butiker verkar också verifiera att klockan är äkta utan att ge ut intyget för en mindre peng.

Någon som har erfarenheter kring aktuella priser på butikerna runt i landet så kan vi samla dem här.

Skall du behålla klockan själv, och behöver inte intyget i något försäkringssyfte. Så kan du ju genomföra en fräckis. Istället för att lämna in den för ett intyg. Så kan du lämna in den för motsv en täthetsservice. Hos en AD. Då öppnas klockan och packningarna byts, efter detta trycksätts klockan. Detta kostar ungefär lika mycket som ett rent intyg.

Är klockan fejk så utför de ingen service om de är AD. Du får även ett kvitto på utfört arbete. Vilket enl mig styrker även äkthet.
 

Icaras

Rolex
Skall du behålla klockan själv, och behöver inte intyget i något försäkringssyfte. Så kan du ju genomföra en fräckis. Istället för att lämna in den för ett intyg. Så kan du lämna in den för motsv en täthetsservice. Hos en AD. Då öppnas klockan och packningarna byts, efter detta trycksätts klockan. Detta kostar ungefär lika mycket som ett rent intyg.

Är klockan fejk så utför de ingen service om de är AD. Du får även ett kvitto på utfört arbete. Vilket enl mig styrker även äkthet.
För 1800kr som Bergströms tar så antar jag att de öppnar upp den och även trycktestar efteråt, men kanske skiter i packningar? Ditt tips har jag inte tänkt på, ska testas när dagen är kommen ;)
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
För 1800kr som Bergströms tar så antar jag att de öppnar upp den och även trycktestar efteråt, men kanske skiter i packningar? Ditt tips har jag inte tänkt på, ska testas när dagen är kommen ;)

på min plexirolex 1601 så byttes även glaset vid täthetsservice. det gör det nog inte när det skall skrivas intyg.
 

116334/5

Cartier
Friends Of KS
För att bumpa tråden så kostar det 400 kr + 1% av klockans marknadsvärde på kaplans i stockholm för värderingsintyg, skickliga och tillmötesgående personal har dem också
 
Topp