Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Äkthetsintyg?

Diskussion i 'Diskussion' startad av swimrun, 7 februari 2015.

1. swimrun
    Trådstartare

swimrun Torpare

Hur fungerar det här med äkthetsintyg?
    Går man till en urmakare och ber de öppna klockan för att sedan skriva ett papper att den här är äkta eller?
    Vet inte om man får länka från blocket å hit men de märker jag väl... http://www.blocket.se/malmo/Omega_Tudor_Seiko_58641128.htm?ca=21&w=3
    Omegan är precis en sådan klocka som jag är ute efter men mycket märkligt att man inte har cert när den ändå verkar vara rätt ny, även märkligt att inte årtalet står med.

2. swimrun
    Trådstartare

swimrun Torpare

Det känns nästan lika säkert som att handla en klocka på den här sidan.
    länk till fejksäljarsida borttagen av admin
    Någon som vet vad detta är för märkliga klockor, från Kina eller?
    Inte fel att spara 96% samt att gå till en urmakare och ordna Äkthetsbevis :)

Last edited by a moderator: 24 juni 2015
  3. Rookie

Rookie Borgare

Skriv ett mail eller ring och fråga så får du säkert svar på den frågan :)

Köper du en sådan och går till urmakare för att ordna äkthetsbevis så är jag rädd att du blir besviken av rätt uppenbara skäl :)

4. poormans

poormans Präst

om man tittar på tavla och insert så ser den rätt gammal ut (2000-2005 kanske?) och det finns mängder av gamla seamaster klockor utan cert och boxar i omlopp

cheers
    christian

5. Snacklock

Snacklock Torpare

Samma topic. Hur lång tid tar det att göra en verifiering av Rolex? Behöver man boka tid?

Ja, jag kan ringa AD själv men de öppnar inte förrän 10.00. Heja Klocksnack:)

Mårtenssons ur Brookfield