Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Äkthetskontroll

Diskussion i 'Diskussion' startad av Compiss, 15 september 2013.

1. Compiss
    Trådstartare

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Hej

Hittat en fin klocka, Rolex som jag har för avsikt att köpa i kommande vecka.
    Klockan är några år gammal men köpt av AD i Sthlm och min fråga är följande.

Kan man gå in till butiken som en gång sålt den och be dem verifiera att den är äkta, att det är den klockan som det står på kvitto och cert... (För att jag som köpare skall veta, då jag inte litar blint på vad en säljare säger ...)

Antar att butiken kanske vill ha några kronor för det, vilket är naturligt.

Vet ni om de kan göra en sådan kontroll på stående fot så att säga eller måste klockan lämnas in?

(Ja jag vet.... Ring till butiken ist för att fråga här! Visst men idag har de stängt och jag är ivrigt då det verkligen ser ut att bli affär:) )

Något annat att tänka på?

Mvh
    Compiss

2. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Ja,Bergströms i Malmö tar 1000,för äkthetsintyg,+ att du får den registrerad i ditt namn. Om dom vill säga något om första ägare ,det vet jag inte. Viktigast är ju som du säger,äkthet........

Compiss gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield