• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Äldre Omega fickur jaktscen! Är dessa ovanliga?

Femitolv

Cartier
image.jpg
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Nej, inte så ovanliga. Ditt ser hyfsat ut i reliefen, men trist utan visare. Tidigt nittonhundratal, då menar jag typ 1905 eller så. Serienummer på verket? Värde, tyvärr skitlitet. Rödtolva är lite premium, men kanske en tusenlapp som den är nu.
 

Martin Lovasz

Audemars
Skulle tro att den då var tillverka under krigen men jag är inte så kunnig om WWI tillverkningen från Omega och hur många klockor som tillverkades då (om några?).

Skulle även tro att intresset är större från samlare om den var tillverkad under kriget.
 

Femitolv

Cartier
Är mitt men ligger i högen framtida projekt! Köpte nyligen några klockor jag ville ha så var denna med i högen som jag egentligen inte var ute efter!

Får se om å isf när den rustas upp ( kanske aldrig)!
Tack mvh
 

Martin Lovasz

Audemars
Är mitt men ligger i högen framtida projekt! Köpte nyligen några klockor jag ville ha så var denna med i högen som jag egentligen inte var ute efter!

Får se om å isf när den rustas upp ( kanske aldrig)!
Tack mvh
Har många sådana klockor själv. Nu är Omega populära så det är bara att sälja den så vet du att den kommer att bli bra omhändertagen. Sålde två Omega fickur från ca 1910 för ett tag sedan och båda hamnade i Polen. :)
 

Martin Lovasz

Audemars
Ser en Viking som då var Corteberts varumärke här i Sverige då det begav sig. Visst kanske inte så värdefull men de gjorde egna urverk så något för en samlare.

Polackerna verkligen gillar våra Omega fickur. :)
 
Topp