• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Älskade.... hatade klockjakt

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Jag är ute på klockjakt och jag älskar det.
Leta, efterforska, browsa forum, google bildsök, läsa artiklar och tidningar.

Till en viss gräns. Och det är samma sak varje gång, det blir liksom för mycket, det är för många val, för många klockor med för många olika versioner. Jag måste tänka på vad man har för ur nu, vill inte ha två för liknande. Jag måste tänka på vad jag verkligen gillar. Jag tänker på vad om runt mig skulle säga och tycka (ytlighet spelar alltid in).

Jag blir nästan desperat, lite less, måste några steg tillbaka och börja älska letandet igen.

Därför vill jag att ni, som i så många andra trådar, ge inspiration. Säg till mig vad jag ska köpa.

10 till ~20K, 36 till~40mm (smala handleder), inte för dressiga, gärna sportiga/dykare. Och gärna något som sticker ut lite från mängden. Go wild!
 

StrawberryFields

Sir Notalot
JS watch Co. SIF N.A.R.T

NATO.jpg
 

mouqvist

Rolex
Är tyvärr i samma situation. Har endast råd med en fin klocka, och tror att det blir en Omega.
Jag ville gärna ha en dykare, SMP eller PO, för att inte behöva ta av mig klockan när jag ska bada, snorkla, duscha.
Nu tänker jag att en Speedy vore najs, men då måste man planera sina utflykter, det går inte att vara på stranden men en sådan klocka. Samtidgit som man inte kommer i kontakt med vatten så ofta i vardagen.... det hela gör att jag inte kan bestämma mig, jag är alldeles för velig och osäker. Borde inte själva jakten vara kul?
 

CLT

Rolex
Jag har späda armar men en klocka som verkligen gillades och som kommer köpas igen är en Tudor Pelagos.
Sådär, då var det hela löst! :)
pelagos-jpg.37713
pelagos_16-jpg.38020
pelagos_38-jpg.38022
Pelagos är grym! Det är den som får absolut mest handledstid i min lilla samling. Har du inte provat, så gör det!
Vintage feelings men med ny teknologi. Optimalt om du frågar mig ;)
 

F-L-P

Panerai
Eller Sinn UX om man inte har kvarts fobi:

4712809975_65017261ca_z.jpg

finns med och utan pvd, länk o gummi osv.

Eller kanske något från Ball skulle funka? Definitivt udda märke. typ en skindiver..

DM2108A-S-BK.jpg
 
Topp