• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Älvsjö/Bandhagen: Sveriges tourbillontätaste område!

ZQT

The Banker
2-Faktor
Haha jag undrar om de som är beredda att lägga mellan 7-850 000 kronor på en klocka verkligen kollar på blocket ;)
 

Ricrob

Patek
Låter också lite märkligt att man åker till USA och handlar klockor för ett par millar, för att sedan komma "hem" och vara i behov av pengar! :lol:
 

pulpen

Cartier
2-Faktor
Verkar ju lite skumt. Men vilket syfte har annonserna om det inte finns klockor att sälja? Är det någon typ av bedrägeriförsök? Känns ju iaf som att en affär i den prisklassen knappast sker mot postförskott eller förskottsbetalning :)
 

Gavve

Greven
2-Faktor
pulpen skrev:
Verkar ju lite skumt. Men vilket syfte har annonserna om det inte finns klockor att sälja? Är det någon typ av bedrägeriförsök? Känns ju iaf som att en affär i den prisklassen knappast sker mot postförskott eller förskottsbetalning :)

Precis, det som är det konstiga/dumma. Skulle kunna vara för att motivera en "handpenning" av större summa.
Att kränga helgulds Rolex/breitling etc på blocket har jag förståelse för, främst då det finns ett intresse av dessa typer av klockor även hos mer vanligt folk och inte enbart klocknördar.

Mest förvånad över att två tourbillon från samma tillverkare "råkar" dyka upp i samma område
 

BME

Cartier
Den i Älvjö är på gångavstånd från dit jag "snart" (januari) kommer flytta och misstänker att det inte är någon som kommer kasta sig över dessa så kanske jag ska be om en f2f för att syna klockan då :D
 

David

Bödeln
Singular skrev:
Nån som tjackat klockor och vill göra en hacka, I'd say.

Och med "tjackat" hoppas jag du menar "stulit".

Medlemmar i målgruppen i Sverige för en Hublot för uppåt miljonen kan säkert räknas på fingrar och tår, den där hackan är nog svårtjänad på ärliga vägar.
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Inte alls. Nån har kanske dealat till sig en osäljbar klocka (kanske för att bli av med pengar som...ja...) och nu vill ha reda rena pengar.
 

Lunkan

Cartier
Jag tycker om Hublot, det gör jag. Däremot dessa dyrare/ superavancerade hubbar tilltalar inte mig alls! Den värsta jag har sett är den som ligger ute till försäljning på luxurywatches, nån polovariant med galler på....

Förstår inte varför...

Men det är bara mitt tyckande :)
 

David

Bödeln
Singular skrev:
Inte alls. Nån har kanske dealat till sig en osäljbar klocka (kanske för att bli av med pengar som...ja...) och nu vill ha reda rena pengar.

Kalla mig gammalmodig, men det där låter inte som något jag skulle betrakta som ärligt. :)
 
Topp