• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Än är inte januari-månad slut..Nytt vare här med!

Wi

NLA
2-Faktor
Har i många år sportat en seamaster pro300 (inte min bild) och verkligen älskat den för dess grymma kvalité och många användningsområden, oavsett om jag sportat kostym eller badbrallor så har klockan varit med =)

2254SH_zps31cec23b.jpg


Men har alltid sneglat på den fantastiska Planet Ocean 42mm, självklart i samma färgkombo, svart med stål som passar till allt. Men ärligt talat så har det aldrig riktigt känts nödvändigt och många andra klockor har kommit före….men trots detta har jag alltid haft en längtan.

Så nu var det dags! Efter en del letande så dök den rätta äntligen upp och efter ett snabbt bollande med forumets Undersköterska fick jag höra att klockan var grön och det fick mig att köra! Tack förresten för snabbt svar!

Efter många dagars väntan och flera missade UPS-besök så hämtade jag ut paketet på deras lager och sprättade upp den illa kvickt!

2013-01-23200432_zpsc94be908.jpg

2013-01-23200500_zpseebbf0ea.jpg

2013-01-23200520_zpsd2d726ba.jpg

Förra ägaren gillade inte den klassiska röda läderboxen och betalde därför lite mer för att få den levererad med omegas träbox. Måste säga att det är en väldigt fin finish på boxen och tyngden säger mycket =)
2013-01-23200532_zpsf0ec5af9.jpg

2013-01-23200554_zps8ccb108b.jpg

Klockan är i fint skick och kom med plasten på glaset =P
2013-01-23200617_zps4149ac27.jpg

2013-01-24113830_zps4612a8b7.jpg

Och självklart som i alla uppackningstrådar så kommer en wristshot
2013-01-24083044_zps3ab304b1.jpg



Kan säga att jag är väldigt nöjd med klockan! PO är den optimala klockan för mig som älskar Omega och älskar divers =D
Var rädd att PO skulle kännas något tråkig och bekant då min förra är väldigt lik, men jag oroande mig i onödan. Klockan känns helt annorlunda på handleden, den är ju inte lika tunn, men trots det känns den inte stor. 42mm är perfekt för mina handleder. Finishen och känslan är snäppet vassare än seamaster 2254.50, dock tycker jag att länken på PO inte är lika bekväm. Inte heller är den lika fin då den endast är borstad och inte borstad/polerad. Jävligt kul att jag har minst 30 straps som passar bra, så jag lär inte tröttna speciellt snabbt ;)

God kväll!
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Grattis! En mycket mångsidig dinka. Jag bar min på läder,Nato,gummi,carbon,mesh och förståss den snygga orginallänken :D
 

Wi

NLA
2-Faktor
Tackar tackar grapps!

Aquaracer2 skrev:
Grattis! Glöm inte att skänka 10kr till den där grejen man ska skänka pengar till vid klockaffär!

20kr skänkt och en egen insamling startad för mina FB-vänner =)

RicVin skrev:
Grattis! En mycket mångsidig dinka. Jag bar min på läder,Nato,gummi,carbon,mesh och förståss den snygga orginallänken :D

Otroligt mångsidig! Kör klockan på sharkmesh nu och det är svårslaget, ska köpa hem lite gummi och läderband med curved-ends. Någon som har tips vart man kan hitta sjyssta som inte kostar skjortan? När jag köper band, köper jag många
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Grattis, du äger båda mina Omega-favoriter! POn börjar hamna på en riktigt bra prisnivå nu också.
 

Obeedoobe

Friends of KS
Grattis! Har alltid gillat PO:n men jag har aldrig kommit till skott :?. Kommer den bli en klassiker i framtiden. vad tror ni?
Slit den med hälsan :)

Mvh
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Än är inte januari-månad slut..Nytt vare här med!

Suveränt!! En riktigt grym klocka och rätt färgkombo! :)
 

Wi

NLA
2-Faktor
Snygga klockor gubbs! Tråkigt att ingen kör på annat än org.länk.
Kolla så fint den sportar läder!

2013-01-28135043_zps90be1566.jpg


Obeedoobe skrev:
Kommer den bli en klassiker i framtiden. vad tror ni?

Det tror jag verkligen iom att den gamle blå SMPn börjar bli uttjatad även bland de dödliga, samt att PO2500 priserna börjar bli riktigt bra. Tror helt enkelt att POn tar över stapeln.

Ricrob skrev:
Grattis! Mycket klocka för pengen, hoppas du behåller den ngt längre än jag gjorde! ;)

Borde inte vara så svårt ;) Hur länge behöll du din?
 
Topp