• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ändra/lägga till i inlägg?

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Då blir det inga fler tillägg i referenstråden med Seikolänkar vilken jag uppdaterat typ 100 gånger. Katastrof daviden ! :mad:

Det kommer ju dock spara tid från mitt liv. Tråkigt för de som uppskattat den typen av trådar.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Inte för att vara dryg men, vad är ''bra skäl''? Jag ser det bara som positivt, att kunna ända och förbättra.
När folk "gjort bort sig" har de sopat igen spåren genom att redigera sina inlägg.
Sedan kan de påstå att det aldrig sagts/skrivits. Detta har hänt här, tre fristående händelser vad jag vet.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Så har har det ju varit för alla oss 'nya' hur länge som helst. Uppenbarligen har ni gamla rävar slunkit igenom under en längre tid på ren tur.

Jag gillar det inte heller men jag förstår, och respekterar, forumledningens beslut efter vad som försigkommit tidigare. Har häpnat över vad man sett i gamla trådar.

Om det skulle gå att göra en kompromiss för betrodda postare med 'mastodont'-trådar vore det ju dock kanon!
 

max

Dancing Queen
När folk "gjort bort sig" har de sopat igen spåren genom att redigera sina inlägg.
Sedan kan de påstå att det aldrig sagts/skrivits. Detta har hänt här, tre fristående händelser vad jag vet.
Fast det för ju ganska mkt gott med sig också, inte bara negativa saker. Känns lättare att kolla databasen 3ggr per år när igensopningar skett än att ta bort redigeringsfunktionen helt.
Är ju ganska lätt att slänga in samma gräns som för postande av svar i k&s för att få bort det värsta.
Verkar ju som att ganska många använder funktionen i gott syfte, men men nu ska jag sluta tjata, du kommer nog till insikt när du själv använt knappen några ggr och inser hur praktiskt det är för hederliga användare.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Fast det för ju ganska mkt gott med sig också, inte bara negativa saker. Känns lättare att kolla databasen 3ggr per år när igensopningar skett än att ta bort redigeringsfunktionen helt.
Är ju ganska lätt att slänga in samma gräns som för postande av svar i k&s för att få bort det värsta.
Verkar ju som att ganska många använder funktionen i gott syfte, men men nu ska jag sluta tjata, du kommer nog till insikt när du själv använt knappen några ggr och inser hur praktiskt det är för hederliga användare.
"Känns lättare att kolla databasen 3ggr per år när igensopningar skett än att ta bort redigeringsfunktionen helt."
Den tabell du pratar om innehåller just nu 319 502 rader. Den fylls på med ungefär 1200 rader/dag. Du kan få "kolla databasen" 3 ggr/år mot föregående dagars backup om du känner för det.
Jag gör inte det.
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Hinner man inte redigera sina inlägg på 10min kanske man ska tänka efter lite innan man skriver vad det är man vill förmedla med sitt inlägg?
 

Sond

Patek
Jag vet inte hur stort problemet varit med förändrat innehåll i inlägg, därför kan jag inte bedöma behovet av detta. Så beslutet överlåter jag med varm hand till de som sitter på korrekt information.

För egen del har jag uppskattat funktionen. Jag rättar/har rättat stav- och skrivfel när jag ser dem. Även om det är flera dagar efteråt.

Jag kan berätta att det för många blir fler skrivfel när man t.ex. sitter i en soffa med en laptop i knät jämför med när man sitter vid ett skrivbord. Det beror på att armarna och händerna kommer i en annan position.

Man kan tror att man vänjer sig vid det men så är det inte då man nästan alltid sitter lite olika. Eller många gör det. Själv har jag ibland en för mig mycket bekväm position(tänk säck med potatis) men det skapar rejäla skrivfel. Ena armen är lite förhondrad(här kom ett..:) o istället för i) att röra sig fritt och dp(här är nästa, p istället för å) kommer ofta fel genom att man trycker på bokstaven till höger eller vänster om rätt tangent. Andra vanliga fel är att man helt missar att trycka på tangenten(tillräckligt hårt) eller att man missar dubbel t, det blir at istället för att. Alltså, detta bara för att ge en ergonomisk förklaring till att just forum/twitter etc har lättare att får skrivfel än ett pm författat vi skrivbordet. Det har inget att göra med slarv eller dyslexi..:)

Så tillbaka till frågan. Går det göra något för att rätta enkla skrivfel? Typ som någon skrev 10 bokstäver? 5 bokstäver? 3... Please..:)
 
Topp