• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ändra upplägg i annons?

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Har bara en liten sak som jag funderar på.
Är det ok att lägga ut en sak på köp/sälj till ett pris och sedan om flera vill köpa varan så lägger man om till högstbjudande och nonchalerar vem som ville köpa först?
Tycker detta strider lite mot den goa sammanhållningen här på forumet. :(
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Känns väl rätt oskönt att göra så.
Samtidigt så får man väl sälja till vem man vill antar jag.
Skulle personligen inte ens fundera på att handla med en sån person.
 

Tunan

Omega
Håller med "Mforce" .Antingen skriver man bara ett pris och då är man nöjd om man får det eller så kanske man vill ha möjligheten att sälja till högstbjudande men då tycker jag att man skall skriva det från början i annonsen.

Kan inte hålla med om att "Kosing är kung" , alla fall inte i detta fall , finns ju något som kallas ära och heder också :) vilket kan vara bra att ha om man skall göra fler affärer här på forumet i framtiden :)
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Folk gör som de vill. Både de som kör med sådana trix, och sådana som stämplar dessa som snålskallar och är långsinta.

Jag har en klocka som jag inte ens lagt ut som tre här har anmält intresse för, så fort jag satt ett pris (måste fundera) kommer person ett få det erbjudandet, backar han så går jag nedåt i listan. Sån är jag.
 

Maro

Audemars
Tror mig veta vilken annons det gäller.. Jag personligen tycker självklart att priset man sätter i annonsen gäller, höja eller sätta ut den för högstbjudande efter när man märker hur många som hör av sig är bara fel. Att tänka lite innan man lägger ut en annons är väll iallafall vad man ska kunna begära!
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Det låter precis som om du har råkat ut för just detta?

Jag hållet med föregående talare. Folk får göra som dom vill. Men det är snålskallar som gör så. Som någon sa -Snålheten bedrar visheten.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Har hänt flera gånger att jag haft mer än en köpare på ett objekt. Först till kvarn.

Bara om det är ett objekt som är svårt att prissätta så skulle jag tänka mig att sälja till högstbjudande.
Och då menar jag typ en halvtrasigt klocka, eller något liknande.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nu står det väl i reglerna för köp å sälj att pris ska anges. För min del tycker jag då att "Högst bjudande" går bort. Det kanske är en tolkningsfråga? Men så tolkar jag reglerna.
Har inget emot det i sak men i detta sällskap tycker jag att det inte passar sig.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Det priset man angivit gäller, det är inte tillåtet med högsta bud. Framkommer det att någon bryter mot den regeln kommer den medlemmen bannas från köp/sälj. Du kan sänka ditt pris i en förhandling men du kan inte höja för att du har flera intressenter. Rapportera gärna medlemmar som bryter mot denna regel för detta är inte ok!
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Det priset man angivit gäller det är inte tillåtet med högsta bud. Framkommer det att någon bryter mot den regeln kommer den medlemmen bannas från köp/sälj. Du kan sänka ditt pris i en förhandling men du kan inte höja för att du har flera intressenter. Rapportera gärna medlemmar som bryter mot denna regel för detta är inte ok!

Tydligt och bra. :)
 
Topp