• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ännu en storleksfråga. Daytona, damklocka eller herrklocka?

Är Daytonan för män eller kvinnor?

  • Klart en kvinnoklocka!

  • Mansklocka såklart!

  • Du har för feta armar, skaffa större klocka!

  • Upp till dig, känns den bra för dig är den bra.


Resultatet är endast synligt efter enkät.

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Har ett stort bekymmer. (tror det kallas I-landsproblem i världen)
Känner att Daytona är för liten för min aning grova handled.
Behöver panelens hjälp med detta.
Vad säger ni? Ser den ut som en dam modell på min arm?
IMG_3462.JPG
 

iFKH

Breitling
Får man fråga vilken storlek du har på handleden? Funderar nämligen själv på en 40mm chrono...
 

Portofino

Panerai
Jag säger som flera andra redan sagt. Daytonan är en mansklocka, (även om den med fördel även bärs av det kvinnliga könet), det är inte klockans fel att en har muskellösa eller för den delen fläskiga armar.
 

Divemaster

Cartier
Ja har oxå en daytona o ändå rätt smala handleder tycker ändå den ser pluttig ut tror ja kommer sälja den... Har aldrig känt mig bekväm med den !! Har andra klockor som är 40 dom känns bra !!!!
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Vad avgör att en klocka är avsedd för ett specifikt kön? Blir det någon sorts kemisk laddning vid kontakt med hud som utsöndrar testosteron? Finns det risk för att klockan drar sig ovanligt mycket om det bärs av ej avsett kön? Hur i h-vete kan en klocka könsbestämmas egentligen. Fullkomligt irrelevant frågeställning enligt mig.
 

Limpas

Cartier
Löjligt med alla dessa för stora klockor. Det är sådär en klocka ska sitta. Jag vore glad om jag kunde bära klockor i vanlig storlek sådär, på mig ser de flesta ut som en stekpanna, men det verkar ju vara så det ska vara så jag är väl manligast av alla.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Panelen kan INTE hjälpa dig. Så lätt är det. För jag hoppas att du inte väljer det ena eller andra för att folk här har åsikter....

Tycker du att den är ok då behåller du... Känns den för liten så sälj skiten. Inte svårare än så. Ångrar du dig är det ju bara att köpa igen.
 
Topp