• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ännu en storleksfråga. Daytona, damklocka eller herrklocka?

Är Daytonan för män eller kvinnor?

  • Klart en kvinnoklocka!

  • Mansklocka såklart!

  • Du har för feta armar, skaffa större klocka!

  • Upp till dig, känns den bra för dig är den bra.


Resultatet är endast synligt efter enkät.

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Orsaken till denna "poll" är bara nyfikenhet om folks uppfattning av klockstorlekar.
Fick en kommentar att klockan såg liten ut och då väcktes dessa tankar i mig. :)
 
Tycker daytonan är perfekt storlek och bärs som den bör. Hade gärna haft en som kompliment till min Panerai även om jag har stora handleder. Hade inte haft några problem att bära 36mm heller då det är så jävla snyggt till rätt outfit.. allt är vanesak också. Går man från 44mm till 40mm så känns det smått några dagar bara sen känns det helt normalt.
 

Rivalen

Rolex
Ser bra ut. Själv går jg på om jag gillr klockan och storlek kontra handledsmått får bli underordnat. Skulle inte avstå köp eller välja näst bästa klocka pga handledsmått.
 

vonhall

Rolex
Daytona är en mycket vacker klocka som tyvärr saknar 2mm för att kännas helt bra. När man ändå är i gång och gnäller så hade en datumfunktion inte gjort ont heller :p
 
Daytona är i allra högsta grad en herrklocka, alla som hävdar annorlunda bör sy ihop käften på sig själva med en rostig spik. :banghead:
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
0-30, damklocka
30-42, unisexklocka
42-->, stekpanna
typ...?

43! Stekpanna?
image.jpg
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
En icke fråga. En riktig man eller kvinna har självkänsla nog för att avgöra vad som känns rätt utan att fråga andra för att genusbestämma en klocka.

Sant! Men i detta fall handlade det inte om min egna åsikt utan om vad massan tycker om storlek på klocka kontra grovlek på handled.
Sen att alternativen var lite "lustigt" skrivna trodde jag alla förstod. :)
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Sant! Men i detta fall handlade det inte om min egna åsikt utan om vad massan tycker om storlek på klocka kontra grovlek på handled.
Sen att alternativen var lite "lustigt" skrivna trodde jag alla förstod. :)
Okay, jag är med ;-) Men poängen med min åsikt är att det är för mycket fixering kring storleken på klockor. Det finns så många andra faktorer som styr. Det slutliga avgörandet måste komma från vad som är viktigt utifrån sina egna preferenser.
 

sir alex

Panerai
Att bära en 33 mm dressare blir bara larvigt. Det blir maskerad och du kommer se ut som en August Strindberg-lajvare.
 

JohnDoe

Rolex
Får knappt på en rolle med oysterlänk om den inte har alla länkar på (14 eller vad det är) och har 11 i handskstorlek. Funkar bra med daytonan storleksmässigt.
image.jpg

Just det. Var förbi Shreves som har flyttrea för första gången på 163 år. Massa rabatt. Tyvärr inte på Rolex. Fick inte fota där heller. Griniga vakter.
 

hellbit

Cartier
Sen vet vi vad bilder gör med klockor ( de ser större ut på bild) Jag har 19 cm handleder är 184 Cm lång och väger 91kg (gymråtta sedan 15 år) jag kan bära 43 mm utan problem och min IWC ser verkligen inte stor ut i verkligheten även om den på bild är rejäl.
 
Topp