Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Ännu ett oplanerat klockköp.

Diskussion i 'Diskussion' startad av Rber, 30 november 2012.

1. Rber
    Trådstartare

Rber Biskop

Klämde på en PloProf för första gången någonsin i onsdags. Fy fan vad fet! Såg annonsen på Helson-dykaren kvällen innan och knep den direkt efter att ha klämt på Ploppen.

Okej det är ingen Omega och kommer aldrig kunna ersätta den heller. Men identisk storlek och grym kvalité för 1/10 av priset duger för mig just nu. Vit/vit är perfekt för att slippa undan den värsta känslan av ripoff.

Herrejösses-lume som jag är värdelös på att fånga på bild. Här i ett upplyst rum efter lite laddning.
    Bezeln som är i safir lyser riktigt skarpt.

NU får det räcka med klockor för i år. Eller så får jag väl börja sälja mot min vilja.
    Trevlig helg!

2. Ricrob

Ricrob Friherre

Hur menade du nu..? :lol:

Skämt åsido, din är ju en rip på vintage 600 med tanke på kronskydd och boettform, så visst klarar du dig undan, åtminstone hos de invigda. Helson är strået vassare är Ocean7, även om det inte är Omega! ;) Grattis Rber och nu sticker jag ut hakan och gissar på att Bratten, Helson m.fl. snart ryker för en Omega Plopp!

Bifogade filer:

• image.jpg
      image.jpg
      Filstorlek:
      169,6 KB
      Visningar:
      603
  3. Rber
    Trådstartare

Rber Biskop

Fan det där visar hur dåligt påläst jag är. Skämmes! Har totalt missat den i vitt.
    Jag är dålig på att sälja och samlar gärna på mig ohanterliga mängder. Inte minst så är Bratten min för evigt i min värld. ;-) Vi får väl se......

4. RicVin

RicVin Mr fredagsmys

Ärligt pojkar.. Det är bara den vackra kvinnan på Erikssons Ur i Sumpan som kan bära en vit plopp med värdighet.. :D

5. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Nice bezel! Första full-lume-bezeln jag sett i alla fall.

6. Ricrob

Ricrob Friherre

Pojkar?! Skjut inte budbäraren! :lol:

7. TomasBc

TomasBc Dirty rotten scoundrel

Richard, syna mina ord.. Challenge accepted! Ge mig tills mitten av sommaren 2013....... Jag sneglade precis på combon VIT-PLOPROF-ORANGE-GUMMI (???? :D) kommer bli en riktig bubblare...

För att hålla mig till ämnet, cool klocka du har köpt dig, grattis :)

8. RicVin

RicVin Mr fredagsmys

Visst kan man bära det. Jag skrev ju "med värdighet" :cool: Men jag ser verkligen fram emot den kombon!!

9. TomasBc

TomasBc Dirty rotten scoundrel

Jag betonar gärna "med värdighet" :lol:

10. Rber
    Trådstartare

Rber Biskop

Ric du har uppenbarligen inte upplevt mina fagra handleder. Vi snackar 165mm värdighet.

Tomas, såg samma combo framför mig också. Slå till med en plopp och visa upp hur det ska se ut på riktigt!

11. Jockinho

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
    Den är riktigt tuff den där, hjälpte Peter fota den och sitter väldigt bra på handleden + mycket klocka för pengarna. Jag hade nog slagit till om knappen varit orange som på riktiga och inte röd vilket störde mig mycket (orka inte färga om den...)

Och ja, lumet var galet coolt :cool:
    Grattis, fin klocka :)

12. Jockinho

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
    Du har inte träffat mig på sommaren eller? Brunbränd, lite mer blond och fager som få :mrgreen: . Köp en till mig så ska jag bära den hela året :p

Tycker den vita är fin även fast den "vanliga" är snäppet vassare...

Mårtenssons ur Brookfield