• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Äntligen är den här!

Zed

Swissera
Professional Dealer
JS_80 skrev:
Grattis som fan!

Vilken tur du hade som fick den på en fredag - sånt är ju guld. Nu kan du gulla med den hela helgen ;)

Min svarta hälsar
CD1C517E-891D-4D28-BFE4-7BFD7B19C5EA-841-000000ADAD593224_zps9da1a6e8.jpg


Vackert så det förslår. Hur hanterar du repkänsligheten?

Den är ju polerad överallt och min har ju inte en enda repa. Tokrädd att dra den i något. :? :eek:
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Har fått en liten repa på claspen redan... Men annars har det inte hänt så mkt, sitter ju bara och knappar på en dator på dagarna => desk diving :geek:

Ska dra och spela paintball snart, men då blir det nog att ta en g-shock alt en swatch rebel i stället :lol:

En tanke som slagit mig är om man (läs en urmakare) skulle borsta mittlänkarna, men då kanske man måste borsta glasringen oxå? Nån som testat det på en daytona alt gmt-c (inte glasringen där, men länken)?
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
JS_80 skrev:
Har fått en liten repa på claspen redan... Men annars har det inte hänt så mkt, sitter ju bara och knappar på en dator på dagarna => desk diving :geek:

Ska dra och spela paintball snart, men då blir det nog att ta en g-shock alt en swatch rebel i stället :lol:

En tanke som slagit mig är om man (läs en urmakare) skulle borsta mittlänkarna, men då kanske man måste borsta glasringen oxå? Nån som testat det på en daytona alt gmt-c (inte glasringen där, men länken)?

Ja, det lär väl släppa efter hairlinesen man får på PCL:en efter ett tag men nu är det lite väl försiktigt med vänsterarmen.

Jag vet att folk har borstat länkarna på GMT men Daytonan har ju polerad boett och glasring. Vet inte riktigt hur bra det skulle bli. Boetten kanske inte går att borsta med tanke på att den inte har skarpa kanter?
 
Topp