• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Äntligen en Rolex Submariner i samlingen! (5513)!

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Äntligen en Sub!

Här länge suktat över en Subrolle. Min samling är minst sagt spretig men jag tycker att en Submariner skall finnas med i någon av det boxarna jag har. Då jag ej har någon kunskap om Rolex och ännu mindre submariners så bad jag en klockkollega att sondera utbudet. Det enda kravet var att det skulle vara en Sub!

Tråden som medlem Max startade om 5513 har givetvis inspirerat till vilken modell som jag gillar bäst.

Rollen det blev ser ni här under. Det är nog inte den kanske mest åtråvärda 5513 modellerna bland Rolexentusiaster eftersom den är relativt ny (1989) och vad jag har förstått bland de sista som tillverkades med Ref: 5513.

Jag vore tacksam om ni faktiskt talar om vad jag har!? Det finns ingen box och papper. På ändbitarna står det 580 och på länken 93150 samt N9 (som jag läste i Max sammanfattning skall vara september 1989)

Tack för att ni tittar!

/Fixoflex


MSwB3w1.jpg


FY5YcZ2.jpg


Was2uo9.jpg


SDqD6I1.jpg
 

Fabian

Patek
2-Faktor
du har (som du själv säger) en submariner 5513 från de sista åren med vitguldsindex (även töntigt kallat för bicchierini). själv haft en liknande och måste säga att jag älskar vitguldet tillsammans med plexi. däremot många som inte gör det... grattis hur som!
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
du har (som du själv säger) en submariner 5513 från de sista åren med vitguldsindex (även töntigt kallat för bicchierini). själv haft en liknande och måste säga att jag älskar vitguldet tillsammans med plexi. däremot många som inte gör det... grattis hur som!

Fabian!

Vet du vad bicchierini står för!?
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Ser ut som om du fått fatt på en dykarklocka. Fint!

Finns många njutbara aspekter med de blankare tavlorna av nyare sort, med vitguldsindex: De glimmar mer i solsken! Jag har funderat just över det de senaste dagarna, då jag tycker att min Explorer 14270 är aningens mer elegant än min äldre 1016, där den mest påtagliga skillnaden är just tavlan. När det gäller de sista 5513 (och även de sista 16750), så finns det något tilltalande med att ha en mer modern tavla i en äldre omgivning. Jag gillar det. Dessa klockor har en egen karaktär och egna meriter.

Grattis!

A
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Ttttttrevlig klocka som faen, och plexi kan aldrig vara fel i min värld iaf :p, hur som haver ett riktigt stort GRATTIS!
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Tack för alla poster och intryck! Det är något speciellt med Rolex!
Det är många olika Rollar under denna helg. Många nya Rolexägare har sett dagens ljus!

Insåg att jag lät som en pastor med för mycket nattvardsvin. Blev lite väl lökigt!:)


/Fixoflex
 
Topp