• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Äntligen nytt kök

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Har kontaktat Cleancut.se för höra om dom kan hjälpa mig lotsa rätt i kniv djunglen.
Viktig aspekt för mig är utseendet, då knivarna kommer stå framme permanent!
Samma sak här! Dom sitter på ett knivblock med magnet så att stålet syns också
bkpam230693_g261020test.jpg

bkpam230693_g262017test.jpg

bkpam230693_g267009test.jpg
 

Frodda

Omega
Dom här tänkte jag..gillar dem Akifusa orient pm. Men finns ju en del riktigt snygga!!
 

Bilagor

  • paring8.jpg
    paring8.jpg
    28.9 KB · Visningar: 108
  • akifusa_paring2.jpg
    akifusa_paring2.jpg
    19.9 KB · Visningar: 132
  • gyuto17.jpg
    gyuto17.jpg
    22 KB · Visningar: 105
  • close293.jpg
    close293.jpg
    33.5 KB · Visningar: 103
  • close413.jpg
    close413.jpg
    38 KB · Visningar: 125
  • santoku15.jpg
    santoku15.jpg
    26.1 KB · Visningar: 98

Frodda

Omega
Efter två månader med köket så kan jag ärligt säga.
Scanpan gör sitt jobb, AMT pannan har fått jobba mest.
Demenyere får jobba när det är köttbitar som ska stekas då blir det jäkligt bra!

Det som är bäst med nya köket är utan tvekan det nya fönstret och vi valde grantiskiva, helt fantastiskt mtrl! och framför allt snyggt..
Fast det är ju som med klockor..alla gillar inte just ditt val..så länge du är nöjd är huvudsaken
Glömde knivarna, nöjd med valet, slitstarka, håller skärpa länge. Har använt min slip spyreco par gånger och tycker nästan knivarna är vassare nu än när jag köpte dem!
 
Senast ändrad:

MrPlow

Rolex
Efter två månader med köket så kan jag ärligt säga.
Scanpan gör sitt jobb, AMT pannan har fått jobba mest.
Demenyere får jobba när det är köttbitar som ska stekas då blir det jäkligt bra!

Det som är bäst med nya köket är utan tvekan det nya fönstret och vi valde grantiskiva, helt fantastiskt mtrl! och framför allt snyggt..
Fast det är ju som med klockor..alla gillar inte just ditt val..så länge du är nöjd är huvudsaken
Glömde knivarna, nöjd med valet, slitstarka, håller skärpa länge. Har använt min slip spyreco par gånger och tycker nästan knivarna är vassare nu än när jag köpte dem!
Kul! Jag brukar även steka (om det inte går att grilla) hemgjorda burgare i demeyeren.

Annars kör vi Swiss Diamond som nonstick: https://bagarenochkocken.se/kokkarl-stekpannor/stekpannor/swiss-diamond-stekpanna-20-cm/
frypan_64241.jpg
 

Frodda

Omega
Ja jo, antagligen var mina burgare för lösa, för fast jag vänta så fastnade skiten.
Men steka en entrecote på järnet blir vansinnigt gott.. givetvis spelar köttet lite roll med ;-)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor

MrPlow

Rolex
Hjälp!

Jag vill köpa en blender, men inte göra en blunder.

Vilken ska jag köpa? Blendtec? Vilken modell isf? Kommer göra smoothies, barnmat, lite röror och kanske krossa lite is.

image.jpeg
 
Topp