• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Äntligen på armen, Sinn UX

bredbud

Omega
Tyvärr ingen traditionell paketöppningstråd, alldeles för otålig för det. Har burit den en heldag och är förvånansvärt positivt överraskad. Den gör sig ännu bättre live än på bild. Slänger in en dum fråga när jag ändå är i farten, den sitter aningen tight med nuvarande länkar, visst kan man "flytta" ut pinnen ett hål på spännet (den sidan med 3 hål, bild nedan)??

bild3_zps4b759e1d.jpg

bild4_zpse2a8abce.jpg

bild5_zpsbf62775f.jpg
 

JohanHLM

Rolex
Grattis! :D

Om du inte har ett bandbytarverktyg brukar det fungera med ett gem som du böjer eller en knappnål för att flytta stiftet ett snäpp.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Re: Sv: Äntligen på armen, Sinn UX

Lätt fetaste kvartsaren, grattis. Saknar min!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bra val! Snyggaste versionen av UX dessutom om man frågar mig. Ja, flytta stiftet.
 

bredbud

Omega
Tack allihopa! Jag började min (än så länge korta) klockresa med quartz följt av en period men enbart mekaniska verk. Har dock insett att en quartz:are som beater inte är helt fel. Att det sen inte är ett "ordinärt" quartzverk skadar ju förstås inte. Har redan en känsla av att detta blir en keeper och beater av rang. Funderar på att komplettera med ett gummiarmband till sommaren :)
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Grattis! Inte alls dumma dessa. Prova att släppa av ett snäpp på spännet, eller kanske plocka bort en länkbit och hoppa in på spännet istället om det första alternativet inte blir "lagom".
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Stenhård......riktig konservöppnare! Sinn vet hur det ska se ut.....grattis!
 
C

Crowolf

Guest
Den är riktigt tuff. Grattis!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Topp