• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Äntligen tillbaka efter full service : Zenith El Primero A384

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Just nu slog tanken mig , hur jävla klocknörd få man lov att vara egentligen. Lägga 7 loppor på en fullservice på insidan av en klocka som är gammal som gatan. Sen när man sätter klockan på armen ser man att den haft 45 svåra år :). Löjligt att betala så mycket för att få den perfekt på insidan, men utsidan som alla ser och man själv tittar på var dag är långt ifrån nytt. Vintage klocknörd (det är förlåtligt) eller rent av dum i huvudet ? ...... Vad tycker ni ;)
je8ema5e.jpg

ydypuduj.jpg

py3a2upy.jpg

4ejyzeve.jpg



Skickas från min IFÅN 5S via Tapatalk
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Det går ju att renovera utsidan också men då försvinner mycket av charmen. Vetskapen om att insidan är som ny skulle räcka för mig. Har själv en vintagedykare som jag servat för nästan samma som den kostade i inköp. :)
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Det går ju att renovera utsidan också men då försvinner mycket av charmen. Vetskapen om att insidan är som ny skulle räcka för mig. Har själv en vintagedykare som jag servat för nästan samma som den kostade i inköp. :)

Precis vintage charmen är ju underbar , hade kunnat byta urtavla , visare , etc. Men ville behålla den original kosmetiskt. Det är faktiskt kul med sletna dinkor som tickar på felfritt i maskineriet ;)


Skickas från min IFÅN 5S via Tapatalk
 

acce1999

Patek
2-Faktor
"Worth waiting for", eller vad de nu sa i ölreklamen...

Det tog 45 år att få den patinan. Inte ska man skrapa bort den hur som helst!

Läcker modell, för övrigt. Från Kaplans senaste kvalitetsauktion?

Enjoy!

A
 
Grym klocka!
Visst, du kanske inte får speciellt många hejjarop from oinvigda för en klocka som haft 45 svåra år, men är inte det en del av tjusningen, att andra inte förstår vad man egentligen har runt armen?

Med rätt service och ägare håller den i 45 år till!
 
Topp