• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Äntligen tillbaka :)

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Min födelseklocka hade ju den tråkiga egenskapen att den ville stanna titt som tätt.

Hämtade idag den hos urmakaren som fixade den trots semester :) Det var visarna som satt för tajt bara.

En översyn samt lite kontroll av några andra ur i hans maskin slutade på facila 160kr. Skitbilligt tycker jag, speciellt då man får en riktigt trevlig pratstund.

Här har vi då snyggingen.

u4u4a9e6.jpg


avuguju5.jpg


Very happy :)
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Rob E? Nej, urmakaren "hemmavid" med verkstad hemma i källaren. Härlig kille.

Tyvärr är det nåt fel på eländet så nu går den tillbaka till säljaren i USA som ska skicka den till firman som servat den för 2 månader sedan. Suck.
 

calzone

Vacheron
Rob E? Nej, urmakaren "hemmavid" med verkstad hemma i källaren. Härlig kille.

Tyvärr är det nåt fel på eländet så nu går den tillbaka till säljaren i USA som ska skicka den till firman som servat den för 2 månader sedan. Suck.

haha skämtade ju :D. Tråkigt :(, va e de som e fel nu ?. Hoppas de löser sig.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
haha skämtade ju :D. Tråkigt :(, va e de som e fel nu ?. Hoppas de löser sig.


Det är nåt fel på uppdraget, nåt med rotorn eller dess lager. Winding brigdge blev bytt vid servicen i USA men rotorn går tungt och kärvar.

Firman som servat har ju t o m en hemsida så jag får hoppas att han är lika kunnig som det verkar.

http://thewatchtech.com/index.php

Jag gillar ju klockan så jag ger inte upp :) Måhända är detta min keeper?
 
Topp