• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Äntligen! (Zenith El Primero!)

carlanton

Audemars
Nu sitter graalen på min handled! Det blev klockan med det längsta namnet, Zenith El Primero Rainbow Flyback. Den färgglada varianten, såklart. Bild kommer när jag kommit hem! Vet någon om det bara är Nymans som fixar att serva ett cal. 405-verket, eller vågar jag ge den till min vanliga urmakare för vanlig service?

http://instagr.am/p/UTlCK0yoFV

Edit:

Provar instagram. Här satt den på ett läderbsnd, men nu är den hemma på länk eftet ett kort besök på Krons. Länken fästs i boetten med sprintlås, och jag vågade inte knacka ut det själv.
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Re: Sv: Äntligen! (Zenith El Primero!)

Stort GRATTIS!

Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2
 

carlanton

Audemars
Snårtas skrev:
Målarn skrev:
Grattis !!! Fan va det ramlar in klockor nu :D
Det är julbonusarna som ska spenderas. Det var rätt utplockat på Nymans i V-ås när jag var där senast...

Å andra sidan har de flesta som minst pengar just den här veckan, därför säljs mycket kul till låga priser. Jag är student, så jag påverkas inte speciellt mycket av sånt! Men visst gick det åt några studiebidrag idag...
 

Snårtas

Rolex

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Grattis till en av de skönaste klockorna jag testat. Att den satt så bra på handleden, är det mest bestående minnet av den, då jag testade en på en GTG.

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Grattis, ett klassiskt verk i cool förpackning!

Vad gäller service så handlar det mycket om huruvida din urmakare har kunskap och delar till verket. Jag ha hört att Zenith gjort det svårt för icke-ADs att beställa delar. Det är vad jag har hört, finns säkert andra här som har koll.

Min El Primero säger hej:
IMG_5548.jpg
 

carlanton

Audemars
theargonaut skrev:
Grattis till en av de skönaste klockorna jag testat. Att den satt så bra på handleden, är det mest bestående minnet av den, då jag testade en på en GTG.

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."

Länken är helt sjuk. Tunn och smidig utan att kännas rasslig och plåtig. Annars är länken oftast det jag inte gillar på klockor. Den har en grym silkesaktig finish, inte grå som Sinns skräplänkar, bara matt. Tråkigt nog finns ingen mikrojustering, så den blir antingen för liten eller för stor. Får jobba lite på gymmet, antar jag!
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Grattis!! El Primero är en klocka jag själv varit intresserad av. Bäör den med god hälsa! :)
 
carlanton skrev:
Nu sitter graalen på min handled! Det blev klockan med det längsta namnet, Zenith El Primero Rainbow Flyback. Den färgglada varianten, såklart. Bild kommer när jag kommit hem! Vet någon om det bara är Nymans som fixar att serva ett cal. 405-verket, eller vågar jag ge den till min vanliga urmakare för vanlig service?

http://instagr.am/p/UTlCK0yoFV

Edit:

Provar instagram. Här satt den på ett läderbsnd, men nu är den hemma på länk eftet ett kort besök på Krons. Länken fästs i boetten med sprintlås, och jag vågade inte knacka ut det själv.

Grattis till en riktigt fin klocka!

Vad gäller servicen är det inte direkt gratis att lämna in en El Primero, listpriser hos Nymans/Krons är ca 7-9 k för att serva ett 405-verk, när jag lämnade in min (cal 3019) gick de dock på betydligt mer än så. För min egen del så lämnar jag helst in min El Primero till en AD, är ju ändå ett ganska komplext verk, men har man förtroende för sin lokala urmakare så :).
 

naggge

Panerai
Grattis! Riktigt grym klocka det där. Har själv varit sugen på modellen varje gång den har dykt upp till försäljning. Tyvärr har det aldrig varit riktigt läge för min del när de väl har varit till salu.
 
Topp