• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Äntligen!!!!

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
garfield; Grattis! Måste vara en faktastisk känsla att bära denna klockan. Både tack vare dess historia & pga. väntan.

Slit den med hälsan i 60 år till innan den ärvs vidare till dina barn/barnbarn!
 
Grattis till vad som verkar vara en mycket smakfull renovering, måste vara en riktigt härlig känsla att få spänna på sig den där på handleden. Hoppas att få se fler bilder på den här på forumet lite då och då.
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Knäppte några bilder till imorse. Om man zoomar så ser man en spricka i tavlan mellan kl 9 och 11. Tavlorna på denna modell gjordes i porslin och var / är mycket ömtåliga. Enligt uppgifter på nätet kan så mycket som hälften av tavlorna som producerades slängts redan innan de monterades. Det är sedan ganska vanligt att det uppstått sprickbildning på tavlan i efterhand, framförallt runt klockan 10 och klockan 4. Det är där som tavlans fästpunkter till verket sitter och där uppstår sannolikt små spänningar som porslinet inte tål.
Synd, men inget som spelar mig någon större roll. Det ska tydligen sänka värdet något men eftersom klockan inte ska säljas under min livstid så bryr jag mig inte.





Hej hopp!
garfield
 

demondave

Rolex
Alldeles oavsett vad det där kostade (helt säkert huggorm+moms minst) måste det anses som prisvärt, helt sjukt snyggt! En klocka med den historien, från en sådan tillverkare, renoverad så grundligt.. Priceless!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
WOW! SUPER WOW!
gt+quot+Also+be+good+looking.+quot+gt+quot+be+good+looking+quot+_866b546ca73f00c8697d9984c6c7972d.jpg
den klockan var helt, magisk, fantastisk och helt jävla underbar! Härlig klocka att ha kvar för alltid och eventuellt får fortsätta att gå i arv i generationer.
 
Topp