• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är de ok med 5 min avvikelse/dygn efter service?

Yesper

Omega
Hade min Omega constellation pie pan inne på service för 3-4 månader sen. Har inte använt den så mycket men när jag idag ställde klockan på morgonen efter mobilen så har jag nu märkt att den släpar ca. 5 min/dygn. Är detta normalt med tanke på att det är en gammal klocka eller bör jag lämna in den igen? Har ju garanti på servicen :)
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Nej det är inte ok, vänd dig till den du servade den hos.

Skall inte detta inlägg ligga under vintage?

Då detta är en vintage klocka uppskattas det från min del om det hamnar i "vintage".
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Hade min Omega constellation pie pan inne på service för 3-4 månader sen. Har inte använt den så mycket men när jag idag ställde klockan på morgonen efter mobilen så har jag nu märkt att den släpar ca. 5 min/dygn. Är detta normalt med tanke på att det är en gammal klocka eller bör jag lämna in den igen? Har ju garanti på servicen :)

Verkligen inte ok.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Hade min Omega constellation pie pan inne på service för 3-4 månader sen. Har inte använt den så mycket men när jag idag ställde klockan på morgonen efter mobilen så har jag nu märkt att den släpar ca. 5 min/dygn. Är detta normalt med tanke på att det är en gammal klocka eller bör jag lämna in den igen? Har ju garanti på servicen :)


Vem serva?
 

Yesper

Omega
Fem minuter går snabbt... Men drog du upp den innan du satte på dig den borde den ju inte ha stannat. Men jag hade testat ett dygn till.

Drog upp den på morgonen, sen kanske 3-4 gånger till. Visserligen väldigt lite varje gång men den är ju automatisk liksom så ja tyckte de borde räcka. Slänger på den imorgon också :)
 

JayJay

Rolex
Skall inte detta inlägg ligga under vintage?
Jag är så trött på den här typen av svar i trådar. Speciellt när det är första svaret. Otrevligt är vad det är. Det kostar så lite att svara på frågan och därefter göra påpekandet. Nu är det inte dig jag är ute efter utan företeelsen överlag. I detta specifika fall tycker jag dessutom att frågan gjorde sig minst lika bra i diskussionsdelen.

Vad gäller frågan som tråden handlar om så är den i o f s redan besvarad men för sakens skull - Nej det är inte ok.
 

calzone

Vacheron
Jag är så trött på den här typen av svar i trådar. Speciellt när det är första svaret. Otrevligt är vad det är. Det kostar så lite att svara på frågan och därefter göra påpekandet. Nu är det inte dig jag är ute efter utan företeelsen överlag. I detta specifika fall tycker jag dessutom att frågan gjorde sig minst lika bra i diskussionsdelen.

Vad gäller frågan som tråden handlar om så är den i o f s redan besvarad men för sakens skull - Nej det är inte ok.
Instämmer :)
 

JayJay

Rolex
Nej det är inte ok, vänd dig till den du servade den hos.

Skall inte detta inlägg ligga under vintage?

Då detta är en vintage klocka uppskattas det från min del om det hamnar i "vintage".
Hur lyckades du ändra i inlägget så långt efter att det skrevs? Jag kan bara editera i typ en kvart. Det där svaret är ju mkt mer sympatiskt. Även om mitt inlägg där jag citerade dig nu framstår som jävligt märkligt... som sagt hur gick detta till?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hur lyckades du ändra i inlägget så långt efter att det skrevs? Jag kan bara editera i typ en kvart. Det där svaret är ju mkt mer sympatiskt. Även om mitt inlägg där jag citerade dig nu framstår som jävligt märkligt... som sagt hur gick detta till?

Du inbillar dig. Din klocka visar fel tider.
 

Yesper

Omega



Den ena bilden jag har för tillfället. Saknar glasringen men vill inte lägga 6-7 tusen på en ny just nu, de får bli framtida projekt :)
 
Topp