• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är den här fake/franken?

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Ingen koll på gammelomega. Den känns väldigt annorlunda mot senare omegor jag känt på.

Boettlocket satt löst så jag klämde dit det, nu får jag inte upp det. Det var ett 15 jewels Omega i iallafall.

IMAG0253_zpsf88d2762.jpg

IMAG0249-1_zpsc322bba1.jpg

IMAG0251_zpsb69dab41.jpg


Mvh

LongCon
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Jag har inte heller någon koll på så där gamla Omega men spontant känns tavlan ommålad, tycker inte index linjerar och kerningen på exempelvis 10:ans index är weird...för stor. Väldigt tydliga minut- och sekundstreck för att vara från mid 40ies. Sen har jag för mig att symbolen brukar vara större i förhållande till texten OMEGA. Mina 3 öre.
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Är den här fake/franken?

Kan absolut inget men är överlag väldigt förbryllad över hur många klockor det finns från 1900-1960+ som är i absolut nyskick, utan att någon ska ha fixat dem... Jag tror att 99% av alla "orörda/original" är renoverade, ommålade frankenklockor...
Inga andra produkter från början av förra seklet har ju överlevt i mint condition i såna tusental... :shock:
 

P-A

Sir Spamalot
LongCon skrev:
Javisst! Ursprungligen från B-näs och sambon har hus i Fala :)

Trevligt!
Du får säga till nästa gång du är uppe då så får man väl ta en fika :)
Min mor bor i B-näs och hennes sambo har sin fabrik i färila.
Själv så bor jag i Delsbo nu :)
 
Topp