• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är den här rolexen äkta?

Hej,

Någon som kan verifiera den här Rolexen? Tänkte eventuellt åka och köpa den på torsdag.

Skärmavbild 2016-05-03 kl. 21.26.44.png

Skärmavbild 2016-05-03 kl. 21.26.53.png

Hälsningar
Pippe
 

tissoter

Audemars
Dålig bild men saknas inte Kronan som ska vara graverad 12 till att börja med?
Är kanske vinkel som är skev
 

Dexter86

Cartier
Finns väl en hel del delade meningar om Jälmers, det ryktet går även i dom västra delarna av Sverige, förmodligen därför han frågar
Men den där ser ok ut !
 
Säkert äkta men säljaren är en ful fisk som jag personligen håller mig så långt borta från som möjligt.

Jo man har ju läst en del om Jälmers Ur både här och på annat håll.
Men att dom skulle sälja någon kopia betvivla jag verkligen..
En urmakare / smyckesaffär med en omsättning på över 10mkr skulle aldrig våga svärta ner sitt rykte för en sådan sak..
 
Jo man har ju läst en del om Jälmers Ur både här och på annat håll.
Men att dom skulle sälja någon kopia betvivla jag verkligen..
En urmakare / smyckesaffär med en omsättning på över 10mkr skulle aldrig våga svärta ner sitt rykte för en sådan sak..
Verkar inte bry sig om rykte då det hänt flera gånger. Är mer nyfiken på mörkertalet då det varje gång känts medvetet. Men det är väl som du säger, han kommer nog inte ändra sig tills det syns på omsättningen.
 

Amme

Cartier
Klockan på bilden är äkta, lättaste sätt att urskilja reps i den kalibern är på endlinks:en. Fråga inte hur för jag kan inte förklara i text :)

Sen om du får klockan på bilden eller inte kan nog ingen svara på...
 

Octo

Omega
Finns mycket sjukt på fronten av kopior. Och dem blir bättre och bättre. Fick vid en snabb sökning fram denna sida.
Vet inte mer om dem än att jag hittade den på google dock.

https://www.solidswiss.cd/movements/
Letade upp samma som OP har:

https://www.solidswiss.cd/rolex-submariner-ss-no-date-ceramic.html

Om bilderna är riktiga är ju detaljnivån skrämmande lik. Hur ska man som lekman se skillnad även om man har Rolex-papper och serienummer till? :wideyed:
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Nu tänker jag inte klicka in på de bifogade länkarna men det är väl ganska erkänt att sidor som säljer replicas fotar The real deal.
 
Topp