• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är denna klocka värt sitt pris?

DB15

Panerai
Pledge Member
Tja alla KS forumsmedlemar! Hittade denna klockan hos en AD på rea för 8300kr istället för 11900kr vilket den normalt brukar kosta. Är så sjukt sugen på att slå till! Vad tror ni? är den värd dom pengarna, eller ska man fortsätta spara sina "klockpengar" till något annat? :)
Dela mer än gärna eran åsikt.
(Bild lånad från Google)
image.jpg

http://m.longines.com/watches/heritage-collection/L4.795.4.78.2
 
Gillar den skarpt och för det priset är det en bra affär skulle jag säga. Får inte mycket nytt av jämförbar kvalitet för de pengarna!
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Bra pris, ett alternativ är annars att köpa en begagnad Flagship och lämna in på service. Då kommer du undan billigare, men är det nytt du söker så är det bra grejer :)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Om sekundvisaren svänger ut över datumfönstret (vilket det verkar göra) så är det lite minus. Men jag antar att för dom pengarna så får man tåla det. 30% är en ok rabatt. Var försiktig med impulsen bara...
 

vonhall

Rolex
Gillar du klockan så tycker jag absolut att du skall slå till! Den är väldigt vacker till ett väldigt fördelaktigt pris :)
 

Rookien

Panerai
Tycker den är riktigt fin...

Men som alltid:
Är det den du verkligen vill ha så köp den, ett kap!
Suktar du egentligen efter något annat, spara till den istället!
 

Wemb

Cartier
Köööör!
Sjukt fin klocka och om du mot förmodan ångrar dig efter ett par månader så är det bara att skicka ett PM ;)
 

M021

Rolex
2-Faktor
Fin klocka, Longiness är bra ingångssegment. Enda frågan, dressare eller sportis? Om du inte vill ha en sportis är det bara att öppna börsen
 

Ponlarsson

Panerai
Om det är en sådan du vill ha, slå till! Om du däremot bara vill köpa den för att den är "billig" hade jag låtit bli. Alla har vi nog gjort ogenomtänkta köp på rea (fast med kläder då) som bara blivit liggande sen.
 

Jens

Greedo
Bara för att du kramar Darth Vader på din avatarbild så utgår från jag att du är en klok man och tar rätt beslut. För övrigt så är det en trevlig klocka!
image.jpg




J
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Rätt diameter också, ska du leta liknande äldre klockor så är det ju ofta 34-36mm istället för 38,5.

Lycka till med beslutet...
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Hej alla! Har insett att jag inte kommer bli riktigt nöjd förens jag köper en Legend Diver (lite av min dröm klocka). Så det blev inget köp och istället ska det sparas vidare.
Tillsvidare så får jag istället nöja mig med en liten fin "mögel" Longines jag precis fick av pappa då han inte använder den! Historien fick ett roligt slut ändå :)

image.jpg
image.jpg
 

Marckus

Panerai
Hej alla! Har insett att jag inte kommer bli riktigt nöjd förens jag köper en Legend Diver (lite av min dröm klocka). Så det blev inget köp och istället ska det sparas vidare.
Tillsvidare så får jag istället nöja mig med en liten fin "mögel" Longines jag precis fick av pappa då han inte använder den! Historien fick ett roligt slut ändå :)

image.jpg
image.jpg

Härlig! Mycket roligare med ett äldre ärvt ur än en legend diver!
 
Topp