Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Är denna Longines värd något?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Guskleto, 18 juni 2014.

1. Guskleto
    Trådstartare

Guskleto Friends of KS

Från:
    Compton
    Farsan har haft denna liggande i källaren sedan evigheter tillbaka. Han har till och från frågat mig om den kan vara värd något och i så fall hur mycket. Jag personligen har lika bra kolla på gamla klockor som jag har koll på de nyare avsnitten av Dallas.

Frågan blir således vad ni på KS tror att denna pjäs kan vara värd?

(Ursäkta bildernas kvalité då min morsa är sämst i världen på att ta bilder)

Aquaracer2 gillar detta.
  2. EricMcG

EricMcG Friends of KS

Den är ju sönder :nailbiting:

3. Rozzy

Rozzy Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Det ser ju ut att vara en helguldare, då är den ju minst värd guldpriset i alla fall. Svårt att se på de undermåliga bilderna, men kan det vara en Flagship? Hur är tavlan och urverket? Är de fräscha så kan ju en service och glasbyte vara på sin plats och så är den ju förutom en trevlig dressare även värd säkert 4-5 tusen kronor.

Aurum gillar detta.
  4. F-L-P

F-L-P Borgare

Från:
    Uppsala

Står flagship på tavlan och är ett flaggskepp på baksidan :)

Troligtvis helguld, tror att tavlans skick avgör ganska mycket av värdet.

5. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Håller med Rozzy , ser ut som helguld och är värd närmare 10' i bra skick. Tavlan ser inte ut att vara i toppskick och bandhornen lite börjda? Och slitna. Jag tycker du/ni skall renovera upp den helt, det är trevliga ur. Skulle gärna äga en liknande.

6. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Detta är en hyfsat ovanlig Longines Flagship producerad kring sent -50 till tidigt 60-tal, kom med olika variationer på guldplättering/helguld och urverk under perioden. Denna är då en av de finare. Då skeppet är gjutet i guld på baksidan, andra varianter var graverade och då på de klockor som hade stålbaksida.
    Skeppet på baksidan är Cristopher Columbus skepp som han fann Amerikatt med. Bandhornen skall vara böjda. Rusta upp den så skall den som Aurum säger vara värd typ 10 laxar... mycket fin!!!

jabla och ZQT gillar detta.
  7. Guskleto
    Trådstartare

Guskleto Friends of KS

Från:
    Compton
    Är det någon som vill köpa den så är nog inte farsan främmande med att göra affär.

8. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Visst skall de vara böjda, men de ser för böjda ut på dessa bilder. Iofs inte de bästa bilderna.

9. Guskleto
    Trådstartare

Guskleto Friends of KS

Från:
    Compton
  10. Guskleto
    Trådstartare

Guskleto Friends of KS

Från:
    Compton

Klockan verkar fungera som den ska :D

ZQT, Aquaracer2 och Kettil gillar detta.
  11. Kettil

Kettil Biskop

Flagship-loggan på baksidan är ju grym. :)

Guskleto gillar detta.
  12. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Sänker min värdering för modellen då den var lite enklare än jag först trodde.

13. Thomas77

Thomas77 Bonde

Byta mot en daytona, en submariner och en skånemacka ?

Guskleto gillar detta.
  14. Guskleto
    Trådstartare

Guskleto Friends of KS

Från:
    Compton
    Loool! :D

Mårtenssons ur Brookfield