• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är denna Longines värd något?

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Farsan har haft denna liggande i källaren sedan evigheter tillbaka. Han har till och från frågat mig om den kan vara värd något och i så fall hur mycket. Jag personligen har lika bra kolla på gamla klockor som jag har koll på de nyare avsnitten av Dallas.

Frågan blir således vad ni på KS tror att denna pjäs kan vara värd?

(Ursäkta bildernas kvalité då min morsa är sämst i världen på att ta bilder)

2i7la1l.jpg


2cdgaxw.jpg
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Det ser ju ut att vara en helguldare, då är den ju minst värd guldpriset i alla fall. Svårt att se på de undermåliga bilderna, men kan det vara en Flagship? Hur är tavlan och urverket? Är de fräscha så kan ju en service och glasbyte vara på sin plats och så är den ju förutom en trevlig dressare även värd säkert 4-5 tusen kronor.
 

F-L-P

Panerai
Det ser ju ut att vara en helguldare, då är den ju minst värd guldpriset i alla fall. Svårt att se på de undermåliga bilderna, men kan det vara en Flagship? Hur är tavlan och urverket? Är de fräscha så kan ju en service och glasbyte vara på sin plats och så är den ju förutom en trevlig dressare även värd säkert 4-5 tusen kronor.


Står flagship på tavlan och är ett flaggskepp på baksidan :)

Troligtvis helguld, tror att tavlans skick avgör ganska mycket av värdet.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Håller med Rozzy , ser ut som helguld och är värd närmare 10' i bra skick. Tavlan ser inte ut att vara i toppskick och bandhornen lite börjda? Och slitna. Jag tycker du/ni skall renovera upp den helt, det är trevliga ur. Skulle gärna äga en liknande.
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Detta är en hyfsat ovanlig Longines Flagship producerad kring sent -50 till tidigt 60-tal, kom med olika variationer på guldplättering/helguld och urverk under perioden. Denna är då en av de finare. Då skeppet är gjutet i guld på baksidan, andra varianter var graverade och då på de klockor som hade stålbaksida.
Skeppet på baksidan är Cristopher Columbus skepp som han fann Amerikatt med. Bandhornen skall vara böjda. Rusta upp den så skall den som Aurum säger vara värd typ 10 laxar... mycket fin!!!
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Är det någon som vill köpa den så är nog inte farsan främmande med att göra affär.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Detta är en hyfsat ovanlig Longines Flagship producerad kring sent -50 till tidigt 60-tal, kom med olika variationer på guldplättering/helguld och urverk under perioden. Denna är då en av de finare. Då skeppet är gjutet i guld på baksidan, andra varianter var graverade och då på de klockor som hade stålbaksida.
Skeppet på baksidan är Cristopher Columbus skepp som han fann Amerikatt med. Bandhornen skall vara böjda. Rusta upp den så skall den som Aurum säger vara värd typ 10 laxar... mycket fin!!!
Visst skall de vara böjda, men de ser för böjda ut på dessa bilder. Iofs inte de bästa bilderna.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Håller med Rozzy , ser ut som helguld och är värd närmare 10' i bra skick. Tavlan ser inte ut att vara i toppskick och bandhornen lite börjda? Och slitna. Jag tycker du/ni skall renovera upp den helt, det är trevliga ur. Skulle gärna äga en liknande.
Sänker min värdering för modellen då den var lite enklare än jag först trodde.
 
Topp