• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är denna Rolex Date, värd att köpa?

Är detta en klocka ni skulle kunna tänka er att äga?


  • Totala väljare
    12

Toni Salonen

Breitling
Hej Klock vänner. Har ev hittat en klocka som jag gillar! Klockan ska enligt ägaren vara servad förra året med nytt glas, trycktestad samt tyvärr polerad. Klockan ska vara från 1989. Skulle vara gott o höra ris o ros om vad ni anser . Funkar det med att bära en sån här klocka dagligen?
// Toni
Rolex 1.png
Rolex.png
Rolex 2.png
Rolex 2.png Rolex.png
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Fin den där.. Lite saker du bör kolla innan köp är...

*Är det mycket stretch i länken ?
* Har nuvarande ägare kvitto på servicen han/hon låtit utföra ?
* Hur mycket kostar klockan ?
* Är länken original eller utbytt ?
* Har nuvarande ägare låtit dig få veta serienumret på klockan (är ingraverat på boetten där länken möter klockan) så du kan kolla att tillverkningsår stämmer ?
* Serienumret på klockan skall överensstämma med det på certifikatet.

* Tavlan är betydligt nyare än -89, spelar iof ingen roll..
 
Senast ändrad:

BadkarsPiraten

Vacheron
Finns det kvitto på servicen? Om inte, då har den inte blivit servad.

Går den att bära varje dag?
Gillar du den? Vill du bära den varje dag? Om du svarar ja på dom två frågorna så har du svaret på stora frågan ;)
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Lite polering gör inget om det är ok utfört på en bruksklocka.
Tavlan och visarna måste vara från en annan ref., eller har jag fel? Om jag har rätt så innebär det att Rolex inte kommer serva eller ta i den utan att man får betala för att de ska återställa den till korrekt referensskick.
 

Landshark

Cartier
Hej Klock vänner. Har ev hittat en klocka som jag gillar! Klockan ska enligt ägaren vara servad förra året med nytt glas, trycktestad samt tyvärr polerad. Klockan ska vara från 1989. Skulle vara gott o höra ris o ros om vad ni anser . Funkar det med att bära en sån här klocka dagligen?
// Toni

Beror på ålder, könsidentitet* och yrke, skulle jag vilja påstå...

*Kön kan i korthet sägas bestå av olika delar där biologiskt kön, socialt kön och mentalt kön ingår. Summan av dessa variabler avgör en persons könsidentitet som beskriver hur just den människan uppfattar sig själv [Källa: RFSL]
 

DrDre

Patek
Du bör nog prova en Date innan du slår till. Många (men inte alla) tycker nog att den är i minsta laget.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Du bör nog prova en Date innan du slår till. Många (men inte alla) tycker nog att den är i minsta laget.
Klockan på bilden är iofs en Datejust. Troligen 36 mm.
Jag personligen tycker att det är lite för mycket bling med två ton och diamanter, men klockan passar fint till dina fina långa naglar. ;)
Mao så tycker jag att klockan kan vara perfekt på en kvinna. Men smaken är som baken och jag skulle tycka den passade på en stekig gubbe i Nice.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Personligen...inte en chans eftersom den är en TT och dessutom med ädelstenar, två saker som inte funkar för mig.
 

Toni Salonen

Breitling
Tack för era svar. Efter lite tankar kring klockan, har jag kommit fram till att den nog kommer att ligga mer i byrålådan än på armen.
Den tilltalar mig även gmt o sub i TT ,men det är nog för pråligt för mig, blir nog att leta efter en klocka i stål istället! Jag har nog insett att jag inte är mogen för TT klockor.
 
Topp