Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Är denna Seiko kosher?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Ricrob, 5 december 2012.

1. Ricrob
    Trådstartare

Ricrob Friherre

Tjupp!

Är sugen på att köpa denna Seiko "Pougue" men vill höra med expertisen om den verkar ok? Jag tänker på den lilla ringen vid visarbasen och glaset som sticker upp.. Hade en 6139-6005 en gång som var original men inte faen hade den uppstickande glas..? Gillar iofs looken och kan tänka mig att klippa den även om glaset är aftermarket men vad säger ni i övrigt?

Tack för svar/hjälp!

Bifogade filer:

• image.jpg
      image.jpg
      Filstorlek:
      52,1 KB
      Visningar:
      489
    • image.jpg
      image.jpg
      Filstorlek:
      57,6 KB
      Visningar:
      492
    • image.jpg
      image.jpg
      Filstorlek:
      49,2 KB
      Visningar:
      487
    • image.jpg
      image.jpg
      Filstorlek:
      71,8 KB
      Visningar:
      482
  2. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Till att börja med är ju urtavlan helt repad runt visarna. I wouldn't.
    Edit: Jag har inte ägt en sådan, men jag vet att de inte är så ovanliga att det är svårt att hitta en med en orepad urtavla.

3. ZQT

ZQT The Banker

Ska det inte vara så då?

4. max

max Dancing Queen

Från:
    Kungsholmen
    Nej cirklarna i mitten skall inte vara där, hur i hela helske lyckas man med en sån grej? Kan inte begripa hur det blivit så runda och jämna märken!?
    Brukar det inte stå något till vänster på tavlan också?

5. yonsson

Från:
    GBG
    På bilderna ovan ser man tydligt att timvisaren har skrapat urtavlan, så det blivit ringar i mitten.

Jämför med denna:

6. max

max Dancing Queen

Från:
    Kungsholmen
    Yonsson, herr seikoguru, står det inte water70restist på alla också?
    Blev tveksam när du postade en utan men googlade fram lite bilder och på de jag hittade fanns den texten. Har du koll på om det är en generationsgrej?

7. yonsson

Från:
    GBG
    OM jag minns rätt från vad jag läst, så finns det två olika versioner, varav den ena har den texten och den andra inte. Det har med årtalen att göra OM jag minns rätt, vilket jag tror att jag gör. Jag tror jag länkat till en köpguide på denna modell innan där detta förklaras. Ska kolla om jag hittar den.

8. Ricrob
    Trådstartare

Ricrob Friherre

Ja, det är två generationer och den med text är inte intressant för mig.
    Ser också nu att ringarna tydligt är repor från visare som då antagligen sitter för tajt, vilket tyder på trix och fix i allmänhet och då säljaren uppenbart ljuger när han säger att klockan är original och oskruvad, så släpper jag denna med en duns och letar vidare. Tack för input!

9. _robban

_robban Stadsbo

Från:
    Göteborg
    Sub sekundvisaren är fel och även fel krona på den, jag såg nu på en gång men finns säkert många andra spännande saker på den

Mårtenssons ur Brookfield