• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är det bara jag som börjat tröttna på alla olika dagensklocktrådar?

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Tycker det är lite drygt att behöva kolla igenom x antal olika trådar, bara för att få se alla skönheter och/eller stolpskott, som luftas varje dag. En tanke är att lägga ner alla olika märkestrådar, och endast posta i dagens ENDA klocktråd, samt givetvis köra vidare på att man på Fredagar postar i just Fredagstråden. Vad säger tycker ni om det?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Samtidigt vill man undvika alla gubbsafirsubar i dagens. Sedan kan jag tycka det är för lite trafik i den finaste dagenstråden...
 
  • Like
Reactions: Wii

calzone

Vacheron
De e roligt med olika tycker jag, Blev skitglad när jag fick posta i dagens Omega första gången, ännu gladare när jag fick posta i dagens Rolex :D


PS : Ni som inte kommit dit ännu måste ju ha ngt att sträva efter :p
 

TKVF

Panerai
Tycker att det är roligt att det händer saker på forumet. Dock skulle jAg vilja ha färre korsposter. Både i dagens klocka, dagens rolex mm. Räcker att posta i en tråd.

en helt annan undran. Om man har tapatalk, kan man ladda hem (rss) och läsa offline?
 

Smulan

Rolex
Det skulle så klart finnas fördelar med bara en tråd men jag tror nackdelrana överväger. Som det är nu kan man ju filtrera och välja de trådar man är mest intresserad av. Tex skulle det vara jobbigt eller näst intill omöjligt att hitta de rolgaste Orienterna bland x-tusen inlägg i en blandtråd.
 

Robin

Omega
Jag är ju ny här men hängde en del på gamla TTT. Just dagens klocka och sen alla reposts av samma klockor dagligen fick iaf mig att bli less.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Om du menar "dagens valfritt märke" trådar, så håller jag inte alls med dig. Dagens Seiko tråd är den trevligaste och mest informativt upplysande delen på hela forumet, så den ger ni fan i. Det positiva med de trådarna är att de inte spårar ur och handlar om märke vs märke som 80% av alla andra trådar gör.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Varför inte låta forumet självmoderera? Ointressanta trådar som ingen vill ha försvinner ju snabbt från toppen och får inte mer luft. Regler är krångliga. Krångligt är dåligt och tråkigt.
Exakt, så fungerar det ju, men jag tänkte bara väcka tanken, så låter vi de som envisas med att vilja posta sin nyinkomna Rolex mm. i "märkestråden", göra det, tills de tröttnat på att hålla "märkestrådarna" levande... :)
 
Topp