• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är det dags för en Rolex?

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Gillar min 14060 väldigt mycket, måste ev sälja den lite senare pga bilköp men inte klart än, vill helst behålla.

me9yma3a.jpg
 

McGyver

Rolex
Är själv ingen fantast av bubblan, så jag säger som så många andra 14060m - Klassiskt ren ! :)

(Explorer II:an får oväntat mycket handledstid och datum är skönt att ha ibland, men seniorbubblan stör tycker jag och att ta bort den på en vit tavla är jag tveksam till - ser lite billigt ut!)

Vad du än väljer så avundas jag känslan av att första gången sätta en Rolex på handleden och börja njuta..........;)

138669640724983900_resized.jpg
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Är själv ingen fantast av bubblan, så jag säger som så många andra 14060m - Klassiskt ren ! :)

(Explorer II:an får oväntat mycket handledstid och datum är skönt att ha ibland, men seniorbubblan stör tycker jag och att ta bort den på en vit tavla är jag tveksam till - ser lite billigt ut!)

Vad du än väljer så avundas jag känslan av att första gången sätta en Rolex på handleden och börja njuta..........;)

138669640724983900_resized.jpg

Riktigt bra samling det där :) Möjligen att subben skulle kunna vara mer vintage men jag skulle inte klaga alls ;)
 

hollow123

Rolex
Börjar fundera i samma tankar även jag med liknande budget fast snarare 27-32'
Känns som att utbudet är störst på iaf chrono24 gällande explorer 1 och 2.

Ingen med en exp 1/2 i göteborg som vill låta en klämma lite? :)
 
Milgauss är en kanonklocka, klart underskattad i mitt tycke. Kör du den vanliga (icke GV) har du ju möjlighet till att växla mellan svart och vit tavla.

Annars är ju 14060 aldrig fel...
 

rolexbackgammon

Breitling
Rolex Explorer I 39mm Ref. 214270
Där har du en riktigt snygg klocka som är relativt ny från rolex.
För ovanlighetens skull så har denna nya Rolex model rätt proportiner. :)
 
Topp