Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Är det en 16000 jag ska ha?

Diskussion i 'Diskussion' startad av AndersE, 6 mars 2016.

1. AndersE
    Trådstartare

AndersE Bonde

Jag har bestämt mig för att så småningom byta ut min Tudor Prince Oysterdate ref. 74000 till förmån för en vintage Datejust. Tudorn ser ut så här:

IMG_2457.JPG

Jag tycker att Tudorns tavla är oerhört snygg och skulle därför vilja att Datejustens är så likartad som möjligt. Övriga krav är följande:
    • Boettstorlek 36 mm
    • Datum med quickset
    • Slät glasring
    • Plexi
    • Oysterlänk
    Detta har lett mig till ref. 16000, som verkar möta alla dessa kriterier. Är det ett bra val? Undrar också om det finns andra ref. som uppfyller mina kriterier. Det skadar ju inte att ha några fler att spela med när letandet börjar :)

Funderar också på vad som skulle vara ett rimligt pris. Jag vill ha en klocka i mycket gott skick, men box och papper är ingen nödvändighet. Är intervallet 20-25 rimligt då? Hur mycket extra i värde adderas om box och papper ändå skulle ingå?

Ev. andra tips på vad man bör tänka på vid ett sådant här köp mottages också tacksamt!

Josef B, Gummo, jabla och 1 annan gillar detta.
  2. FilipF

FilipF Biskop

Från:
    Stockholm
    Självklart ska du ha en sån!

JohnZ och AndersE gillar detta.
  3. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Bra val men jag tror priserna börjar vid 25 om du vill ha oyster o slät ring.

AndersE, Gummo och Hexagon gillar detta.
  4. AndersE
    Trådstartare

AndersE Bonde

Ah, OK. Det får det vara värt i så fall!

5. AndersE
    Trådstartare

AndersE Bonde

Efter mycket om och men är nu detta projekt avslutat. Det visade sig vara oerhört svårt att hitta ett ex i bra skick med rätt silvrig tavla och oysterlänk. Lösningen blev en vittavlad med jubilee, som sedan kompletterades med rätt länk och tavla. Resultatet, nyss uthämtat från Rob E efter service, ser ni nedan. Mycket nöjd!

Stort tack till @poormans, @Criss Cross, @Aurum, @Rozzy och @Tripeiro. för tips och råd!

IMG_3175.JPG

JohnDoe, JohnZ, Dykarsjuk och 16 andra gillar detta.
  6. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Sn yggt! J-vligt clean!

AndersE gillar detta.
  7. Lindstedt

Lindstedt Stadsbo

Från:
    Malmö
    Klassiker!

Grattis!

AndersE gillar detta.
  8. AndersE
    Trådstartare

AndersE Bonde

Tackar, tackar! Quickset + plexi = svårslaget!

9. Kejsaren

Kejsaren Biskop

Från:
    Bjärred
    Snyggt!

AndersE gillar detta.
  10. radius

radius Torpare

Otroligt fint

AndersE gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield