• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är det en ikon eller bara retrokärlek som drabbat mig

Was ist deine lieblingsfarbe

  • Blau

    Röster: 17 23.6%
  • Rot

    Röster: 6 8.3%
  • Gelb

    Röster: 5 6.9%
  • Braun

    Röster: 30 41.7%
  • Silber

    Röster: 14 19.4%

  • Totala väljare
    72

paradis

Audemars
Tycker dom är jätte vackra, speciellt den blåa. OK bra märke , men priset var också lite högt. Roligt att dom kör lite ovanligt nytt. Glashutte har för det mesta haft fina klockor....
 

hannes1988

Cartier
Jo det är klar det är lite för mycket pengar för en klocka som man kanske tröttnar på efter ett tag men en beg om något år kanske :kr
 

plattfot

Rolex
Både dessa och den kantiga seventiesklockan som kom för några år sedan är fantastiska.
Jag hade safeat och valt någon av de enfärgade - blå eller brun.
Silvertavlan ger mig vibbar av tidiga photoshopfilter - Relief(?) och går bort för mig.
 

Phileas Fogg

Cartier
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Var precis och provade den "gula" och den bruna, den bruna är vansinnigt schysst. Mina tafflig bilder gör den inte rättvisa...
 
Senast ändrad:

Jonaz

Rolex
Sunburst var ju kalas! Tveksam dock om jag skulle lägga såpass med pengar på en såpass "nischad" klocka... Håller med om nåt inlägg högre upp, Go vintage.
 

Greven

Audemars
Brun :)

Edit: Är det bara jag eller är det en annan "glans" och struktur framförallt på den bruna tavlan som @Phileas Fogg provade jämfört med Glashüttes bilder?
 
Senast ändrad:

Phileas Fogg

Cartier
Brun :)

Edit: Är det bara jag eller är det en annan "glans" och struktur framförallt på den bruna tavlan som @Phileas Fogg provade jämfört med Glashüttes bilder?
Tavlan på den bruna skiftar rätt mycket i färg beroende på vinkeln. Trodde den skulle vara mörkare brun än vad jag upplevde den i verklighet. Strukturen på tavlan är riktigt läcker, tydligen stansas den ut m h a 60-tons tryck.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Har du några kul exempel?
Nej, inte på rak arm, men det känns som en klocka man skulle välja för en liten kul färgklick, och då finns det nog en del vintagealternativ, att stilla det begäret med, om du förstår vad jag menar. Tycker i alla fall retroutseendet påminner en hel del om billiga klockor på UR&PENN, men det kanske bara är jag... Skulle hellre lägga de stålarna på vilken annan modell som helst från deras annars snygga klockor. Förmodligen är min känsla bara resultat av min inneboende vintagesjäl, som är lite anti, retrolook i modern tappning :)
 
Topp