• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är det en pizzaklocka eller...?

Nå?

  • Pizza

    Röster: 73 57.5%
  • Pizza inte

    Röster: 54 42.5%

  • Totala väljare
    127
Jag har blivit mer och mer sugen på en blå Rolex 16613 men har ibland känslan av att den är lite mycket pizzabagare över den.. Inget fel med att vara pizzabagare och pizza är något jag lägger mycket pengar på men ni hajar. Bild för inspo.
5f684c5e5df8cb2f01542fe98073753f.jpg
 

Fjmo

Omega
Älskar blå 16613! Kör säger jag. Mest för att förbättra min egen kunskaper: ser inte det där exet lite konstigt polerad ut? Nedre höger bandhorn tänker jag på ffa.
 

paradis

Audemars
Vad ? Skulle pizzabagare ha en sån Rolex Submariner ? Har aldrig set någon , ock med deras timpenning , så kommer dom att jobba många år innan dom har råd .
 
Känns mer troligt att den stereotypen hade kört på en Invicta i samma färg-kombo eller en thailändsk motsvarighet. Då ytan spelar mer roll för dessa individer då den oinvigda massan inte vet skillnaden.

Anyway, fullt ös säger jag!
Perfekt sommar-dinka då det estetiska komplimenterar vibranta klädval mycket väl. Mer party än business helt enkelt .
Rolex i två-ton generellt har en oemotståndlig tacky charm kring sig i mitt tycke. Så om din plånbok tillåter tillåter lite "omplacering" av dess
innehåll. Hade jag inte brytt mig ett dugg kring vilken stereotyp som associeras med en blå 16613. I slutändan är det ju en Submariner och bibehåller
dess praktiska egenskaper så du förlorar inte mycket på att välja denna variant.

Dock hade jag undvikit den om du är mer av en introvert då denna klocka syns väldigt mycket i vårt tämligen modesta land. I så fall är nog en vanliga Submariner att föredra. :)
 

Schildfat

Cartier
Har kunder som kör denna dinga, kan inte riktigt påstå att de ser ut som pizzabagare ;) Har själv haft en också, gillade inte det blåa dock, önskade mig en svart istället då den är något mer diskret
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Då har du fått det helt om bakfoten Sundancekid, 16613 är så långt ifrån en pizzabagare klocka du kan komma! Däremot så är det en riktig Svennebananklocka :D! Köp...den är nog den trevligaste TT som går att köpa för pengar, jao!
 

t-h-e-p-i.m-p

Breitling
nej det är ingen pizzaklocka mer som en fin student klocka som sitter bäst på folk som har smala handleder- köp 116613 med sunburst tavlan istället mycket fetare och känns inte rasslig som gamla Rolex

här är en bild på min ca 17 cm tjocka handled


lsgedckgqaewzcm.jpg
 
Senast ändrad:

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Har enormt svårt för guld/stål i klockor. Känns som en halvmesyr. Gillar däremot helguld eller stål -subar. Antingen eller.
 

UNO

Panerai
image.jpeg
"Sommarkatt" är min metafor för en blå 16613.
Passar till allt för den passar inte till något, om det är rätt bör man vara säker på innan man drar kortet.
 

Poppe

Cartier
Har haft en, har sålt den. Den är grym på sommaren till shorts och tisha, men jag hade svårt att hitta ett bra användningsområde nu på hösten, passade aldrig riktigt in så när kvicksilvret kröp ner under 15 grader så hamnade den i lådan.
Men för allt i världen, testa. Det är ju en löjligt fin klocka.
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Jag har en, hatade G/S för 5 år sedan, men jag tycker den känns kul , speciellt med den äldre tavlan som skiftar färg.
Käns lite ironiskt o lite 80-tal. Men roligare i mina ögon än en mellanmjölks sub.

Det är en klocka som ofta åker på ,känns enkel att ha på armen.
 

Depp-Erik

Cartier
Alltid tyckt att den är snygg, funkar i flera sammanhang även om det känns lite som en sommarklocka. Såg en välklädd kvinna på en flygplats härom året som verkligen kunde bära upp sin TT sub :)
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Älskar blå 16613! Kör säger jag. Mest för att förbättra min egen kunskaper: ser inte det där exet lite konstigt polerad ut? Nedre höger bandhorn tänker jag på ffa.
Fick lära mig att de högra bandhornen alltid är smalare på Rolex för att balansera kronan som sitter på den sidan.
 

Schildfat

Cartier
Fick lära mig att de högra bandhornen alltid är smalare på Rolex för att balansera kronan som sitter på den sidan.
Jaså! Vad intressant, hade en 14060 som jag sålde, där säljaren påpekade att högra bandhornet verkade vara något smalare. Inget jag kunde se dock, måste isf vara nanomillimeter ;)
 

ScubaKing

Audemars
Jag har aldrig i hela mitt liv sett en pizzabagare med den klockan på armen, jag har själv jobbat som pizzabagare och jag har aldrig ägt den klockan. Min farsa var när han levde en av dem första att starta en stor Pizzeria i Sverige. Han bar heller aldrig den på armen, inte heller någon av dem dryga 40 stycken pizzabagare som jobbade för honom under åren.

Med det sagt, jag tycker inte klockan har något med pizza eller pizzabagare att göra över huvud taget. Krogägare och krögare ja, men inte pizzabagare..

c43.jpg
 
Topp