• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är det här något att ha?

Oli

Omega
2-Faktor
Tjenare.

Jag kan själv ingenting om vintage så jag skriver detta åt en vän som frågade mig om hans fars gamla Citizen. Köptes enl hans far 1969 för 900kr och varit i hans ägo sedan dess. Fungerar men oklart om den håller tiden. Det han vill veta är om den är värd något mer än affektionsvärdet? Tack på förhand för svar och info om klockan.
image.jpeg

image.jpeg
 

Martin Lovasz

Audemars
Värde blir svårt att säga då Citizen inte är ett så eftertraktat märkena här i Sverige. Det sitter förmodligen ett 33 juvelers kaliber 5240 i den och det gör den mer eftertraktad då det är bland det finaste man gjorde på 60-talet och klockan är tillverkad 1968.

På T ex Tradera kan en sådan här klocka slinka igenom för några tior men vill ett par budgivare verkligen ha den så kan den gå upp mot 1000kr. Jag skulle dock sätta ett värde på den på mellan 300-600kr beroende på skicket.
 

Oli

Omega
2-Faktor
Värde blir svårt att säga då Citizen inte är ett så eftertraktat märkena här i Sverige. Det sitter förmodligen ett 33 juvelers kaliber 5240 i den och det gör den mer eftertraktad då det är bland det finaste man gjorde på 60-talet och klockan är tillverkad 1968.

På T ex Tradera kan en sådan här klocka slinka igenom för några tior men vill ett par budgivare verkligen ha den så kan den gå upp mot 1000kr. Jag skulle dock sätta ett värde på den på mellan 300-600kr beroende på skicket.
Tack för hjälpen!
 
Topp