• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är det möjligt att få bort den gamla intorkade plasten?

n00bmaster

Breitling
Hej
Jag kikar på att köpa en klocka från 2000 där fragment av den blåa skyddsplasten fortfarande sitter kvar i gravyren. Enligt säljaren "Getting very hard to remove."

Är det någon här som erfarenhet av detta eller förslag på lösning. Skulle tro att klockan blir billigare med tanke på plasten och om den går att få bort så kan det bli en bra affär.
Tacksam för input!
 

n00bmaster

Breitling
Tack för svaren, rimligtvis borde det gå att få bort på något vis. Har gjort rent andra prylar med bensinen tidigare så det är ju värt ett försök. Tänker att typ 15K för er 3572.50 är en bra affär? Men tyck gärna till om det med – jag har rätt dålig koll ärligt talat. Första klockan på gång.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Är det med box och papper så är det en väldigt bra affär, bara klockan så är det en ok affär med tanke på plasten som "kanske kan tas bort"
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det borde ju vara relativt lätt att ta bort kan man tycka. Lite aceton eller dylikt. Det låter absolut itne som en anledning att backa på ett köp.
 

DrDre

Patek
Jag är inte precis kemist, men det kan nog vara ide att ta det lite försiktigt med lösningsmedel. Safirglasen är väl omgivet av ngn form av packning och är kanske limmat (?) så jag skulle inte lagt hela bakboetten i lösningsmedel, utan tagit det lite lugnare och lagt på lite med en tops och sedan prova mig fram gradvis.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
kollade med min vän i branschen och han sa att bensinen i flera fall fått färgen att flagna.
Dock inget problem att lägga in ny hos urmakare.

/Martin
 

Hardy

Thug
tycker 15 lät billigt! beror ju iofs på mekaniska skicket. och de något äldre är väl kanske snäppet dyrare (de jag har kollat mycket på)

ang plasten så lär det inte vara några problem! Porsans alternativ lär funka bra!
 
Topp