• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är det någon som kan förklara varför jag länkas vidare...

Affe

Una vida loca
2-Faktor
till mitt konto på photobucket. När jag lägger upp en bild eller video. Har hittat en person till med samma problem som jag har. Inte så kul ifall någon skulle kapa kontot. När jag trycker på andras bilder så blir dom bara stora.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Använd enbart IMG-tagg. Många kopierar hela både IMG och URL och då blir bilden klickbar.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
OK...tack för tippset!
IMG_8310.jpeg
IMG_8317.jpeg
IMG_8313.jpeg
IMG_8316.jpeg
IMG_8309.jpeg
 
Senast ändrad:

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Ska man ta bort allt som inte står mellan IMG-taggarna.? Lite pilligt på iPhone.

Edit: Verkar bli ett annat resultat med iPhone.
Via appen (ipad/iphone) får du rena länkar när du vill ha IMG-tagg. Går du däremot till Photobucket.com så får du en klicklänk på köpet. Mest troligt för att de vill driva mer trafik till sin site och kunna visa annonserna oftare. Vill du inte att den ska vara klickbar tar du bara bort URL-delen så att du bara har IMG-tagg och länken till bildkällan.

Med URL-tagg:


Utan:
7398E5A9-EFE9-40A5-808E-446D9DEB116B-12047-00000C2F62DFE6BB_zps81b3320a.jpg


Svara på mitt inlägg så ser ni skillnaden mellan bilderna.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Via appen (ipad/iphone) får du rena länkar när du vill ha IMG-tagg. Går du däremot till Photobucket.com så får du en klicklänk på köpet. Mest troligt för att de vill driva mer trafik till sin site och kunna visa annonserna oftare. Vill du inte att den ska vara klickbar tar du bara bort URL-delen så att du bara har IMG-tagg och länken till bildkällan.

Med URL-tagg:


Utan:
7398E5A9-EFE9-40A5-808E-446D9DEB116B-12047-00000C2F62DFE6BB_zps81b3320a.jpg


Svara på mitt inlägg så ser ni skillnaden mellan bilderna.

Det funkar med än vanlig bild, men jag provade länka video länken och då får jag det ej att fungera.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Tror du måste ha den länkad iom det är en filmfil. Kör via Youtube eller Vimeo istället.


Jag har länkat filmen genom youtube, men tack för hjälpen iaf Per. Nu vet jag hur jag lägger upp bilder utan att länkas vidare.
 
Senast ändrad:

JoberMan

Politruk
2-Faktor
till mitt konto på photobucket. När jag lägger upp en bild eller video. Har hittat en person till med samma problem som jag har. Inte så kul ifall någon skulle kapa kontot. När jag trycker på andras bilder så blir dom bara stora.
Hur menar du att någon skulle kunna kapa ditt konto? Man loggas inte automatiskt in på ditt konto när man klickar på en sådan bild. Om du gör det när du klickar på din egen bild så beror det förmodligen på att du redan är inloggad på Photobucket.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Hur menar du att någon skulle kunna kapa ditt konto? Man loggas inte automatiskt in på ditt konto när man klickar på en sådan bild. Om du gör det när du klickar på din egen bild så beror det förmodligen på att du redan är inloggad på Photobucket.

Vet inte hur jag tänkte, men det var väl för man kom in på mitt konto när jag klicka på bilden. Var lika för en annan deltagare. Men det var så enkelt att man bara loggade ut så gick det ej att komma vidare. Tack för hjälpen JoberMan! :cigar: :hungry:[/quote]
 
Senast ändrad:
Topp