Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Är det någon som vet hur jag får igång mitt i ICloud igen...

Diskussion i 'Lifestyle' startad av Affe, 11 februari 2015.

1. Affe
    Trådstartare

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
    Har strulat länge nu sedan jag uppdaterade min iphone med något pissigt ios. Har provat ominstallera skiten på datorn igen, men utan resultat. Jag vill att bilderna från telefonen överförs automatiskt till min dator.

Tyvärr är jag ingen datornörd, så därför slänger jag ut frågan här på lifestyle, måste finnas ett helt gäng datornördar här, Hehe!

2. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Så går det när man hänger sig till äppelsekten. ;)

Affe och MariaE gillar detta.
  3. Janne2000

Janne2000 Präst

Från:
    Söderort
    Hatar ICloud! Den bara äter upp alla bilder varje gång man uppdaterar:banghead:

Affe gillar detta.
  4. hiller

hiller Bonde

Skit i iCloud för bilderna. Kör dropbox istället, lite pengar för att slippa huvudvärken.

Affe och MariaE gillar detta.
  5. Janne2000

Janne2000 Präst

Från:
    Söderort
    Fan jag betalar ju Apple för xtra Gig så att jag SKA kunna köra mycket bilder..

6. Tomas Eriksson

Tomas Eriksson Friends of KS

Från:
    Prettogettot
    Ska se om jag kanske kan assistera.

Är det en mac du har? Isådant fall är det bara att starta iPhoto och kopiera bilderna från iCloud.

Annars eller om du inte har iPhoto, logga in på https://www.icloud.com/. Finns bilderna du efterfrågar där under "Bilder"?

Affe gillar detta.
  7. Janne2000

Janne2000 Präst

Från:
    Söderort
    Hej! Ursäkta om jag avbryter tråden från maestro. Jag har iaf en Ipad som ör kopplad till min Iphone5s, har även en MacMini men den var det längesen jag använde.
    Kan jag göra detta från min Ipad och således få fram alla bilder från tidigare mobiler som varit kopplade till mitt ICloud/spplekonto?

8. Janne2000

Janne2000 Präst

Från:
    Söderort
    Jag har ju redan ICloud aktiverat på både min Iphone samt Ipad..

9. Janne2000

Janne2000 Präst

Från:
    Söderort
    Vilken Iphoto ska jag hämta isf? Finns ju bara "bilder" som app efter alla uppdateringar..

10. Tomas Eriksson

Från:
    Prettogettot

Samma sak till dig, testa med att logga in på icloud.com med en webbläsare. Finns bilderna du efterfrågar där?
    iPhoto kan du installera genom "App Store" som finns på din mac.

11. EricMcG

EricMcG Friends of KS

Icloud for windows:
    http://support.apple.com/kb/DL1455

Aldrig haft något problem med att överföra bilder till windows-pc eller andra enheter. Snarare tvärtom, vissa bilder som skickats till mig vill jag absolut inte ska komma in på datorn hemma :D Men det går ju lätt att styra också.

Känns som det är lätt att pissa på apples produkter när man inte riktigt känner till alla funktioner. Men visst, ibland kan det vara segt, man är ju van vid att kunna styra allt i minsta detalj, men apples koncept är helt enkelt inte så.

Nu är det ju iofs ute en beta på att man ska kunna se bilderna i molnet direkt, alltså på internet.

12. Affe
    Trådstartare

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping

Jag har inte Mac, utan den andra skiten. Hittar ingen app eller något annat dom har med bilder att göra när jag går in på sidan du länkade till.

13. Tomas Eriksson

Från:
    Prettogettot
    Har du inte följande vy när du loggat in?
    Screen Shot 2015-02-14 at 17.57.16.png