Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Är det något fel på min klocka?

Diskussion i 'Diskussion' startad av oscaroscar, 26 juni 2013.

1. oscaroscar
    Trådstartare

oscaroscar Präst

Hejsan,
    Märkte idag att bezelen på min subc vickar lite. Dvs när man trycker på den så trycks den ner.

Jag blir orolig eftersom när ja sålde min gmtC så sa köparn att vridringen vickade och att de inte skulle vara så, och att den skulle in på service direkt isåfall. Så vet inte om han sa så för att pruta (vilket han gjorde)
    eller ifall de va rimligt påstående.

[​IMG][​IMG]
    Finns liksom ett mellanrum mellan boett och ring, som trycks igen om man trycker på ringen. Detta på alla håll.

Testa på era subc, och upplys mig! Är de nåt fel?

2. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Den ska inte glappa. Gå in till en AD, så fixar de det på ett kick (om de har tid).
    Edit: Kanske ska tillägga att det inte är skadligt för klockan eller någon panik att rätta till, men rätt ska ju vara rätt.

3. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Borde väl vara så iom att den är fjädrad uppåt?

4. TKVF

TKVF Präst

Från:
    Göteborg
    På DSSD skall den "glappa" lite. Kan tryckas ner en pyttebit. Men vet inte hur det är på Subben.

5. Feskarn

Feskarn Kingen av Feskekörka

Från:
    Göteborg
    Har tyvärr inte min SubC till hands just nu men vridringen på Dipsyn fjädrar lite men det har jag hört att den ska göra.

6. oscaroscar
    Trådstartare

oscaroscar Präst

Tycker det känns normalt faktiskt, men jag vetifan om de alltid vart så!
    Ekmikael, kolla de på din. :D

Yonsson, va tror du de tar för att fixa den?

7. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Är det någon vits att du håller på med klockor? Du oroar dig ju för allt och det brukar ju sluta med att det inte är något fel..

Seikoman87 gillar detta.
  8. oscaroscar
    Trådstartare

oscaroscar Präst

Haha som sagt så handlade större delen av oron om att en annan köpare hade klagat på samma grej innan och hävdat att de va ett fel som han va tvungen att fixa efter köpet.

9. Emil

Emil Borgare

Det skall vara ett litet glapp, ligger den helgjutet på så går det inte att vrida...

10. Ninen79

Ninen79 Biskop

Från:
    Stockholm
    Det är helt normalt på så sätt att keramiken behöver lite marginal/mellanrum för att kunna flexa lite vid stöt och slag och det sitter en fjäder under själva vridringen. Jag fick detta förklarat av urmakaren hos rob E när jag köpte min gamla sub C där. Det är helt i sin ordning och du behöver inte oroa dig! Du kan njuta av din Sub C:)

oscaroscar gillar detta.
  11. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Jävligt udda, för de jag klämt på har inte glappat. Det beror ju i och för sig på hur hårt man trycker. Glapp definierar jag som "den klickar till när man trycker på den" INTE som "den flexar LITE när man trycker på den".

12. POO

POO Präst

Den ska inte sitta löst men inget konstigt att den rör sig lite om man trycker på den. Nu har jag inte poppat en bezel på en subc men har de inte dramatiskt ändrat konstruktionen sen tidigare modeller är det väldigt lite som kan vara fel, konstruktionen är inte sökresultatet avancerad.

Klockhypokondri, någon?

oscaroscar gillar detta.
  13. Feskarn

Feskarn Kingen av Feskekörka

Från:
    Göteborg
    Den fjädrar lite så det är helt i sin ordning. ;)

14. Bino

Bino Stadsbo

Från:
    Malmö
    Min Black Bay fjädrar också lite och ska göra så enligt AD.

15. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Min explorer fjädrar ingenting? :)

Ekmikael, Beastie och Fryken gillar detta.
  16. David

David Bödeln

Helt normalt, ingenting att oroa sig för.

17. Grandeur

Grandeur Torpare

Den är tyvärr helt oanvändbar i det skick den just nu befinner sig i. Då du inte längre kan ha den så kan jag ta emot den, inga problem.

:D

Bojke gillar detta.
  18. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm
    Enkelt åtgärdat av AD genom att de limmar fast den. Bara gå in och be dom göra det. Problem löst.

Pappi, Spencer och Camo00 gillar detta.
  19. cab

cab Friends of KS

QED

20. _z_

_z_ Stadsbo

Ja faktiskt min också, känns dock helt normalt.

SGS3 via Tapatalk.

Mårtenssons ur Brookfield